Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej

Nowelizacja przepisów wprowadziła wiele nowych wymagań dotyczących tworzenia reklam wyrobów medycznych, szczególnie tych, które są kierowane do osób niemających formalnego wykształcenia w zakresie ochrony zdrowia lub medycyny.

Publikacja: 27.02.2024 02:00

Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej

Foto: Adobe Stock

Od czasu wprowadzenia nowych przepisów w 2023 r. tworzenie materiałów marketingowych dla wyrobów medycznych stanowi dla przedsiębiorców zdecydowanie większe wyzwanie niż wcześniej. Dlatego warto podejść do tego procesu metodycznie. Jak wskazywałam w poprzednim artykule z tej serii („BF” z 30 stycznia 2024 r.), tworzenie materiału zaczynamy od określenia jego charakteru: czy jest to reklama, czy jednak informacja? W dalszej kolejności identyfikujemy adresata materiału: profesjonalista czy pacjent? To determinuje chociażby, jakie obowiązkowe elementy powinny znaleźć się w reklamie. Szczególnie ostrożnie należy tworzyć materiały kierowane do publicznej wiadomości – ustawa z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych wprowadziła dla nich szereg wymagań. Poniżej najważniejsze z nich.

Pozostało 90% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Odpowiedzialność za błędy techniczne przy usługach e-zdrowia
Biznes
Zarządzanie fundacją rodzinną na podstawie kontraktu menedżerskiego
Biznes
20 mln zł na rozpoczęcie sprzedaży nowoczesnych towarów lub usług przez startupy
Biznes
Obowiązki spółki związane z jej przekształceniem do innej formy prawnej
Biznes
Ulga na darowiznę na związek emerytów