Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej

Nowelizacja przepisów wprowadziła wiele nowych wymagań dotyczących tworzenia reklam wyrobów medycznych, szczególnie tych, które są kierowane do osób niemających formalnego wykształcenia w zakresie ochrony zdrowia lub medycyny.

Publikacja: 27.02.2024 02:00

Wyroby medyczne – reklama kierowana do wiadomości publicznej

Foto: Adobe Stock

Od czasu wprowadzenia nowych przepisów w 2023 r. tworzenie materiałów marketingowych dla wyrobów medycznych stanowi dla przedsiębiorców zdecydowanie większe wyzwanie niż wcześniej. Dlatego warto podejść do tego procesu metodycznie. Jak wskazywałam w poprzednim artykule z tej serii („BF” z 30 stycznia 2024 r.), tworzenie materiału zaczynamy od określenia jego charakteru: czy jest to reklama, czy jednak informacja? W dalszej kolejności identyfikujemy adresata materiału: profesjonalista czy pacjent? To determinuje chociażby, jakie obowiązkowe elementy powinny znaleźć się w reklamie. Szczególnie ostrożnie należy tworzyć materiały kierowane do publicznej wiadomości – ustawa z 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych wprowadziła dla nich szereg wymagań. Poniżej najważniejsze z nich.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Jak powstrzymać nieuczciwą konkurencję?
Biznes
Jak wpływać na zmiany społeczne i korzystać z nich podatkowo?
Biznes
Distressed M&A – przejęcia firm w trudnej sytuacji na polskim rynku
Biznes
Wyposażenie mieszkania w kosztach? Jest to możliwe
Biznes
Raportowanie niefinansowe – nowe obowiązki małych i średnich firm