Reklama
Rozwiń
Reklama

Umowa sprzedaży przedsiębiorstwa – jak uniknąć pułapek kupując biznes?

Kwestia dokładnego określenia przedmiotu umowy sprzedaży przedsiębiorstwa jest kluczowa, choć może nastręczać pewnych problemów. Istotna jest także odpowiedzialność nabywcy za zobowiązania zbywcy związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa.

Publikacja: 24.05.2024 04:30

Umowa sprzedaży przedsiębiorstwa – jak uniknąć pułapek kupując biznes?

Foto: Adobe Stock

Umowa sprzedaży przedsiębiorstwa jest jednym ze sposobów nabycia funkcjonującego już biznesu. Jest to złożony proces, który wymaga nie tylko dogłębnej analizy finansowej, podatkowej i prawnej, ale również zrozumienia strategii biznesowej i celów obu stron transakcji. Przedmiotem sprzedaży może być całość przedsiębiorstwa lub jego wyodrębniona część, co otwiera szerokie pole do negocjacji i indywidualizacji warunków umowy. W świetle prawa taka umowa musi spełniać określone wymogi, aby była uznana za ważną i skuteczną, a jej zawarcie jest często poprzedzone długotrwałymi przygotowaniami i konsultacjami z ekspertami z różnych dziedzin. Niniejszy artykuł przybliża wybrane kwestie związane z procesem sprzedaży przedsiębiorstwa, wskazując na najważniejsze aspekty prawne, które należy wziąć pod uwagę przy tego typu transakcjach.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Teresa Siudem: Biznesy rodzinne na długi dystans
Biznes
Inwestycje pokoleniowe – jak powiększać majątek rodzinny?
Biznes
Kiedy wierzyciel spółki jest faktycznym członkiem zarządu?
Biznes
Wynajem przedmiotu leasingu przez leasingobiorcę
Biznes
Powierzenie ChatGPT ochrony marki to proszenie się o kłopoty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama