Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Warto wdrożyć w firmie odpowiednie polityki, które kompleksowo uregulują prawa i obowiązki związane z korzystaniem z GenAI oraz określą zakres odpowiedzialności osób wykorzystujących ją w sposób niezgodny z regulaminem.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Foto: Adobe Stock

Większość powszechnie dostępnych aplikacji AI zdolnych do generowania nowych treści (tekstu, obrazów czy dźwięku) takich jak ChatGPT, Microsoft Copilot czy Google Gemini, określa się zbiorczo pojęciem generatywnej sztucznej inteligencji (dalej dla uproszczenia będziemy posługiwać się wymiennie pojęciem GenAI). Jest to rodzaj systemów AI działających na podstawie tzw. modeli podstawowych lub fundamentalnych, które zostały wytrenowane na znacznej ilości danych, dzięki czemu potrafią wykonywać różne zadania i których działanie – w odróżnieniu od tradycyjnych modeli sztucznej inteligencji – zmierza do wygenerowania nowej treści np. dźwięku, tekstu, obrazu, kodu źródłowego itd. Te nowe treści są wytwarzane na podstawie instrukcji użytkownika tzw. promptu przekazywanego do modelu AI (najczęściej dostarczanego przez podmiot trzeci). Dzięki temu użytkownik może „poprosić” AI, używając języka naturalnego, o wygenerowanie fragmentu dokumentacji, wiadomości e-mail, nowego logo, grafiki reklamy, a nawet fragmentu kodu źródłowego.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm