Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Warto wdrożyć w firmie odpowiednie polityki, które kompleksowo uregulują prawa i obowiązki związane z korzystaniem z GenAI oraz określą zakres odpowiedzialności osób wykorzystujących ją w sposób niezgodny z regulaminem.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Foto: Adobe Stock

Większość powszechnie dostępnych aplikacji AI zdolnych do generowania nowych treści (tekstu, obrazów czy dźwięku) takich jak ChatGPT, Microsoft Copilot czy Google Gemini, określa się zbiorczo pojęciem generatywnej sztucznej inteligencji (dalej dla uproszczenia będziemy posługiwać się wymiennie pojęciem GenAI). Jest to rodzaj systemów AI działających na podstawie tzw. modeli podstawowych lub fundamentalnych, które zostały wytrenowane na znacznej ilości danych, dzięki czemu potrafią wykonywać różne zadania i których działanie – w odróżnieniu od tradycyjnych modeli sztucznej inteligencji – zmierza do wygenerowania nowej treści np. dźwięku, tekstu, obrazu, kodu źródłowego itd. Te nowe treści są wytwarzane na podstawie instrukcji użytkownika tzw. promptu przekazywanego do modelu AI (najczęściej dostarczanego przez podmiot trzeci). Dzięki temu użytkownik może „poprosić” AI, używając języka naturalnego, o wygenerowanie fragmentu dokumentacji, wiadomości e-mail, nowego logo, grafiki reklamy, a nawet fragmentu kodu źródłowego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Biznes
Pozbawienie wspólnika prawa do reprezentacji spółki jawnej
Biznes
Teresa Siudem: Pieczątki odchodzą do lamusa
Biznes
Łatwiejsze zawieranie umów leasingu. Zmiany wchodzą w życie
Biznes
Deregulacja - ułatwienia dla biznesu wchodzą w życie
Biznes
Ferrari wygrywa przed Sądem UE udowadniając rzeczywiste używanie znaku Testarossa
Reklama
Reklama