Reklama

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Warto wdrożyć w firmie odpowiednie polityki, które kompleksowo uregulują prawa i obowiązki związane z korzystaniem z GenAI oraz określą zakres odpowiedzialności osób wykorzystujących ją w sposób niezgodny z regulaminem.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Foto: Adobe Stock

Większość powszechnie dostępnych aplikacji AI zdolnych do generowania nowych treści (tekstu, obrazów czy dźwięku) takich jak ChatGPT, Microsoft Copilot czy Google Gemini, określa się zbiorczo pojęciem generatywnej sztucznej inteligencji (dalej dla uproszczenia będziemy posługiwać się wymiennie pojęciem GenAI). Jest to rodzaj systemów AI działających na podstawie tzw. modeli podstawowych lub fundamentalnych, które zostały wytrenowane na znacznej ilości danych, dzięki czemu potrafią wykonywać różne zadania i których działanie – w odróżnieniu od tradycyjnych modeli sztucznej inteligencji – zmierza do wygenerowania nowej treści np. dźwięku, tekstu, obrazu, kodu źródłowego itd. Te nowe treści są wytwarzane na podstawie instrukcji użytkownika tzw. promptu przekazywanego do modelu AI (najczęściej dostarczanego przez podmiot trzeci). Dzięki temu użytkownik może „poprosić” AI, używając języka naturalnego, o wygenerowanie fragmentu dokumentacji, wiadomości e-mail, nowego logo, grafiki reklamy, a nawet fragmentu kodu źródłowego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama