Reklama
Rozwiń

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Warto wdrożyć w firmie odpowiednie polityki, które kompleksowo uregulują prawa i obowiązki związane z korzystaniem z GenAI oraz określą zakres odpowiedzialności osób wykorzystujących ją w sposób niezgodny z regulaminem.

Publikacja: 16.07.2024 04:30

Generatywna AI w firmie – ryzyka i wyzwania

Foto: Adobe Stock

Większość powszechnie dostępnych aplikacji AI zdolnych do generowania nowych treści (tekstu, obrazów czy dźwięku) takich jak ChatGPT, Microsoft Copilot czy Google Gemini, określa się zbiorczo pojęciem generatywnej sztucznej inteligencji (dalej dla uproszczenia będziemy posługiwać się wymiennie pojęciem GenAI). Jest to rodzaj systemów AI działających na podstawie tzw. modeli podstawowych lub fundamentalnych, które zostały wytrenowane na znacznej ilości danych, dzięki czemu potrafią wykonywać różne zadania i których działanie – w odróżnieniu od tradycyjnych modeli sztucznej inteligencji – zmierza do wygenerowania nowej treści np. dźwięku, tekstu, obrazu, kodu źródłowego itd. Te nowe treści są wytwarzane na podstawie instrukcji użytkownika tzw. promptu przekazywanego do modelu AI (najczęściej dostarczanego przez podmiot trzeci). Dzięki temu użytkownik może „poprosić” AI, używając języka naturalnego, o wygenerowanie fragmentu dokumentacji, wiadomości e-mail, nowego logo, grafiki reklamy, a nawet fragmentu kodu źródłowego.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Alkomat przy wejściu do pracy?
Biznes
Czy wciąż możliwy jest outsourcing cudzoziemca
Biznes
Fundacja rodzinna a działalność gospodarcza – granice zwolnienia z CIT
Biznes
Kidinfluencerzy – mali twórcy, wielki biznes dzieci (dorosłych?)
Biznes
Wypłata komplementariuszowi zaliczek na poczet zysku – skutki podatkowe