Reklama
Rozwiń
Reklama

Kontrole wykorzystania pomocy dla firm przyznanej w związku z covidem

Covid spowodował nie tylko poważne problemy w aspekcie zdrowotnym, ale też skomplikował funkcjonowanie całej gospodarki. Skutkowało to całkowitym rozregulowaniem rynku i potężnymi zmianami cen, dostępności produktów i zapotrzebowania na pracowników.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Kontrole wykorzystania pomocy dla firm przyznanej w związku z covidem

Foto: Adobe Stock

Mało kto dzisiaj pamięta, ale w 2020 i na początku 2021 roku większości przedsiębiorców przysługiwały różne rodzaje wsparcia. Jednym z większych instrumentów wsparcia były świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy udzielane przez wojewódzkie urzędy pracy, a także dofinansowania części wynagrodzeń pracowników udzielane przez powiatowe urzędy pracy oraz tzw. zwolnienia z ZUS. Instrumenty te co do zasady opierały się na częściowym i czasowym odciążeniu pracodawców z kosztu wypłaty wynagrodzeń, w sytuacji gdy taki pracodawca zdecydował się utrzymać zatrudnienie i płace dla zatrudnionych pracowników. Były to w zasadzie różne instrumenty wsparcia, czasem trochę podobne, ale jednak inne, które powinny się uzupełniać, a nie konkurować ze sobą.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama