Bez danych źle, z danymi też niedobrze

Świat podlega dzisiaj tak dynamicznym zmianom, że wartość danych oraz informacji spada bardzo szybko, a wygrywają ci, którzy potrafią skorzystać z nich niemalże w czasie rzeczywistym.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Bez danych źle, z danymi też niedobrze

Foto: Adobe Stock

W wielu organizacjach znajdziemy silne przekonanie o tym, że posiadanie znacznych zbiorów danych to wartość sama w sobie i ich gromadzenie świadczy o potencjale do wzrostu. Tymczasem jest to jedynie półprawda, a samo posiadanie danych to zdecydowanie za mało, aby nadać organizacji zaszczytne miano „data-driven”. W praktyce bardzo istotna jest jakość danych, ale też umiejętność wyciągnięcia z nich wartości (informacji) oraz przekucia jej w realne działanie. Co z tego, że uda nam się przykładowo dowiedzieć, jaka jest przyczyna rezygnacji przez klientów z naszych usług, jeżeli nie będziemy w stanie podjąć działań, które ich u nas zatrzymają? Oczywiście niekiedy może się okazać, że informacja jest „niemożliwa” do przekucia w konkretne działanie (inactionable insight – w ten sposób opisują te informacje M. Proksch, N. Paliwal, W. Bielert w swojej książce o budowaniu wartości AI), ale podejmowanie działań ma duże znaczenie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dostępność cyfrowa, czyli e-zakupy bez barier
Biznes
Offboarding - bezpieczeństwo danych w firmie po rozstaniu z pracownikiem
Biznes
Pracownicy ze szczególnymi uprawnieniami – obowiązki pracodawcy
Biznes
Wsparcie finansowe dla pracownika można przekazać czekiem BLIK
Biznes
Czy jednoosobowa działalność gospodarcza to dobre rozwiązanie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama