Bez danych źle, z danymi też niedobrze

Świat podlega dzisiaj tak dynamicznym zmianom, że wartość danych oraz informacji spada bardzo szybko, a wygrywają ci, którzy potrafią skorzystać z nich niemalże w czasie rzeczywistym.

Publikacja: 10.09.2024 04:30

Bez danych źle, z danymi też niedobrze

Foto: Adobe Stock

W wielu organizacjach znajdziemy silne przekonanie o tym, że posiadanie znacznych zbiorów danych to wartość sama w sobie i ich gromadzenie świadczy o potencjale do wzrostu. Tymczasem jest to jedynie półprawda, a samo posiadanie danych to zdecydowanie za mało, aby nadać organizacji zaszczytne miano „data-driven”. W praktyce bardzo istotna jest jakość danych, ale też umiejętność wyciągnięcia z nich wartości (informacji) oraz przekucia jej w realne działanie. Co z tego, że uda nam się przykładowo dowiedzieć, jaka jest przyczyna rezygnacji przez klientów z naszych usług, jeżeli nie będziemy w stanie podjąć działań, które ich u nas zatrzymają? Oczywiście niekiedy może się okazać, że informacja jest „niemożliwa” do przekucia w konkretne działanie (inactionable insight – w ten sposób opisują te informacje M. Proksch, N. Paliwal, W. Bielert w swojej książce o budowaniu wartości AI), ale podejmowanie działań ma duże znaczenie.

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Teresa Siudem: Jesteś podwykonawcą? Zadbaj o swoje interesy
Biznes
Podwykonawca został bez zapłaty. Mógł tego uniknąć
Biznes
Czy fundacja w Liechtensteinie ochroni majątek przed egzekucją?
Biznes
Wezwania i oferty nabycia akcji spółki publicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Zarządzanie łańcuchami dostaw – nowe wyzwania dla firm