Reklama

Kilka skutecznych sposobów na sukcesję w biznesie

Sukcesja nieprzemyślana oznacza problemy. Bardzo często doprowadza do upadku firmy. Spadkobiercy pozostają z długami spadkowymi, pracownicy tracą miejsca pracy, wierzyciele nie odzyskują należności. Polskie prawo przewiduje sposoby, by temu zapobiec.

Publikacja: 18.10.2024 04:30

Kilka skutecznych sposobów na sukcesję w biznesie

Foto: Adobe Stock

Sukcesja to inaczej następstwo prawne, czyli wejście jednego podmiotu w prawa i obowiązki innego. W ostatnich latach o sukcesji mówi się głównie w kontekście biznesu. Do głosu doszła bowiem demografia. Większość właścicieli prężnie działających firm zbliża się lub wręcz osiągnęła wiek emerytalny. Pojawia się naturalne pytanie, co dalej z firmą? Czy będą ją prowadzić dzieci? Czy może odkupią ją kluczowi pracownicy? A może inna firma zainteresuje się jej przejęciem? W praktyce jest kilka sprawdzonych modeli sukcesyjnych. Ich wybór zależy zarówno od woli pierwotnego właściciela, ale także faktycznych możliwości (np. woli dzieci lub potencjału firmy pod kątem sprzedaży). Podstawowym celem profesjonalnie przeprowadzonej sukcesji jest zapewnienie ciągłości w działaniu firmy oraz ochrona zgromadzonego majątku.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Data Act - zmiany w dostępie do danych generowanych przez urządzenia IoT
Biznes
Rewolucja w świecie cyfrowym – jak stosować przepisy Data Act?
Biznes
Ochrona polskich przedsiębiorstw przed niekontrolowanymi przejęciami
Biznes
ESOP – program motywacyjny dla pracowników i współpracowników
Biznes
Granice zakazu konkurencji w spółce z ograaniczoną odpowiedzialnością
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama