Czy to koniec znaków green i eco? Ta dyrektywa zmieni politykę firm

Unijna dyrektywa w sprawie greenwashingu wpłynie na oznakowanie firm i produktów. Nie będzie można używać określeń takich jak „przyjazny środowisku”, „biodegradowalny” czy „naturalny” bez przedstawienia wiarygodnych dowodów na ich prawdziwość.

Publikacja: 17.12.2024 05:50

Czy to koniec znaków green i eco? Ta dyrektywa zmieni politykę firm

Foto: Adobe Stock

Na fali nieprzemijającego zainteresowania społecznego zdrowym trybem życia i troską o środowisko wielu konsumentów zaczęło zwracać uwagę na prozdrowotne oraz ekologiczne aspekty kupowanych towarów. Badania wykazują, że Europejczycy są coraz bardziej „świadomi środowiskowo”. Aby sprostać oczekiwaniom rynku, przedsiębiorcy stawiają na „zielony marketing”, budując swoją strategię reklamową na pojęciach takich jak: „eko”, „bio” czy „przyjazny środowisku”.

Ten trend ma też bezpośrednie przełożenie na liczbę „zielonych” znaków towarowych rejestrowanych w Unii Europejskiej. Urząd UE ds. własności intelektualnej wskazuje, że od roku 1996 liczba ekologicznych znaków towarowych nieprzerwanie wzrasta.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Które dziecko ma smykałkę do biznesu
Biznes
Sukcesja. Jak przygotować następcę do roli lidera?
Biznes
CBAM: projekt zmian mechanizmu dostosowywania cen na granicach
Biznes
Podatek od wyjścia – co trzeba wiedzieć przed relokacją biznesu?
Biznes
Partnerstwo w projektach unijnych – prawo, praktyka, orzecznictwo