Czy to koniec znaków green i eco

Unijna dyrektywa w sprawie greenwashingu wpłynie na oznakowanie firm i produktów. Nie będzie można używać określeń takich jak „przyjazny środowisku”, „biodegradowalny” czy „naturalny” bez przedstawienia wiarygodnych dowodów na ich prawdziwość.

Publikacja: 17.12.2024 05:50

Czy to koniec znaków green i eco

Foto: Adobe Stock

Na fali nieprzemijającego zainteresowania społecznego zdrowym trybem życia i troską o środowisko wielu konsumentów zaczęło zwracać uwagę na prozdrowotne oraz ekologiczne aspekty kupowanych towarów. Badania wykazują, że Europejczycy są coraz bardziej „świadomi środowiskowo”. Aby sprostać oczekiwaniom rynku, przedsiębiorcy stawiają na „zielony marketing”, budując swoją strategię reklamową na pojęciach takich jak: „eko”, „bio” czy „przyjazny środowisku”.

Ten trend ma też bezpośrednie przełożenie na liczbę „zielonych” znaków towarowych rejestrowanych w Unii Europejskiej. Urząd UE ds. własności intelektualnej wskazuje, że od roku 1996 liczba ekologicznych znaków towarowych nieprzerwanie wzrasta.

Pozostało 94% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Klimat coraz ważniejszy
Biznes
Jak opiekujesz się dzieckiem, to nie jeździsz służbowo
Biznes
Jakie są skutki upadłości dla cesji wierzytelności przyszłych
Biznes
Co zawrzeć w umowie spółki komandytowej
Biznes
Przedsiębiorcy walczą o usunięcie obowiązku osiągnięcia poziomów recyklingu
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10