Reklama

Polska fundacja rodzinna – narzędzie trwałości i stabilności

Fundacja rodzinna staje się odpowiedzią na wyzwania sukcesji i fragmentacji majątku. Umożliwia centralizację własności, ochronę aktywów i zachowanie ciągłości biznesu niezależnie od zmian pokoleniowych.

Publikacja: 12.09.2025 04:40

Polska fundacja rodzinna – narzędzie trwałości i stabilności

Polska fundacja rodzinna – narzędzie trwałości i stabilności

Foto: Adobe Stock

Polski przedsiębiorca coraz częściej zadaje sobie pytanie: jak ochronić dorobek życia, kiedy nadejdzie moment przekazania go kolejnemu pokoleniu? W świecie, w którym zmiany gospodarcze są szybkie, a konflikty rodzinne potrafią rozbić nawet najlepiej prosperujący biznes, sama dobra wola nie wystarczy. Potrzebne jest narzędzie prawne, które nie tylko zabezpieczy firmę przed rozdrobnieniem udziałów, ale także pozwoli zachować jedność rodziny wokół majątku. Takim instrumentem stała się fundacja rodzinna – instytucja prawna, która weszła do polskiego porządku prawnego w 2023 roku i od początku budzi ogromne zainteresowanie wśród właścicieli firm rodzinnych. Fundacja rodzinna nie jest kolejną „modą” czy przejściowym rozwiązaniem. To przemyślany mechanizm, który pozwala oddzielić zarządzanie majątkiem od bieżących interesów członków rodziny i chronić go w długiej perspektywie.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama