Reklama

Outsourcing funkcji inspektora ochrony danych

W związku z tym, że główna działalność organizacji, którą zarządzam, polega na przetwarzaniu na dużą skalę szczególnych kategorii danych osobowych, konieczne jest powołanie inspektora ochrony danych. Czy administrator musi wyznaczyć do pełnienia tej funkcji swojego pracownika? Czy dopuszczalne jest zlecenie wykonywania funkcji inspektora zewnętrznemu podmiotowi? – pyta pani Karolina.

Publikacja: 07.07.2020 15:19

Outsourcing funkcji inspektora ochrony danych

Foto: Adobe Stock

Tak, możliwe jest wykonywanie funkcji inspektora ochrony danych przez podmiot zewnętrzny, który nie jest zatrudniony przez administratora. Przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych nie zawierają szczegółowych wymagań dotyczących formalnej podstawy zaangażowania osoby sprawującej funkcję inspektora ochrony danych. Ponadto wspomniane przepisy nie zakazują administratorom zatrudniania w tym charakterze osób spoza organizacji. Zgodnie bowiem z art. 37 ust. 5 RODO „inspektor ochrony danych może być członkiem personelu administratora lub podmiotu przetwarzającego lub wykonywać zadania na podstawie umowy o świadczenie usług".

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Świąteczne zakupy z AI. Uwaga na pułapkę cen skrojonych na miarę
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Teresa Siudem: Ochrona lasów – nowe obowiązki przedsiębiorców
Biznes
Nieprzemyślane rabaty? UOKiK może je zakwestionować
Biznes
Compliance – jak dowody należytej staranności decydują o wyniku sprawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Rozporządzenie o wylesianiu (EUDR) – nowe obowiązki dla firm
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama