Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Nasz firma w celu promocji swoich usług przygotowuje merytoryczne materiały marketingowe. Nie mają one charakteru sprzedażowego. Są jedynie powiązane z charakterem naszych usług, które świadczymy. Część klientów naszej firmy sama prosi o ich przesyłanie. Część pytamy, czy sobie tego życzą. Czy wystarczy jak klient w mailu potwierdzi, że chce otrzymywać taki materiał i to będzie wystarczająca zgoda, na podstawie której możemy klientowi wysyłać takie materiały – pyta pan Jerzy.

Publikacja: 02.04.2020 16:45

Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Foto: Adobe Stock

Jeśli klient potwierdzi w mailu, że chce otrzymać materiały marketingowe, to będzie wystarczające, aby móc mu te materiały legalnie przesyłać.

Merytoryczne materiały marketingowe z perspektywy prawnej pozostają informacją handlową. Aby móc legalnie wysyłać klientom takie materiały emailem lub w inny sposób elektronicznie (np. komunikatorami), należy mieć zgodę odbiorcy na taką korespondencję. Wynika to z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nawiasem, gdybyśmy chcieli dzwonić do klientów, aby im opowiedzieć o naszej ofercie, również potrzeba byłaby taka zgoda – w myśl art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Kraś-Gasparska: Restrukturyzacja kłopotliwa dla wierzycieli
Biznes
Czy big techy wywiązują się z obowiązków
Biznes
CBAM – najczęstsze wyzwania raportowe i przyszłe obowiązki
Biznes
Jakie są zasady podziału i wypłaty zysku w spółce komandytowej
Biznes
Umowy pośrednictwa finansowego w świetle DORA
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego