Reklama

Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Nasz firma w celu promocji swoich usług przygotowuje merytoryczne materiały marketingowe. Nie mają one charakteru sprzedażowego. Są jedynie powiązane z charakterem naszych usług, które świadczymy. Część klientów naszej firmy sama prosi o ich przesyłanie. Część pytamy, czy sobie tego życzą. Czy wystarczy jak klient w mailu potwierdzi, że chce otrzymywać taki materiał i to będzie wystarczająca zgoda, na podstawie której możemy klientowi wysyłać takie materiały – pyta pan Jerzy.

Publikacja: 02.04.2020 16:45

Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Foto: Adobe Stock

Jeśli klient potwierdzi w mailu, że chce otrzymać materiały marketingowe, to będzie wystarczające, aby móc mu te materiały legalnie przesyłać.

Merytoryczne materiały marketingowe z perspektywy prawnej pozostają informacją handlową. Aby móc legalnie wysyłać klientom takie materiały emailem lub w inny sposób elektronicznie (np. komunikatorami), należy mieć zgodę odbiorcy na taką korespondencję. Wynika to z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nawiasem, gdybyśmy chcieli dzwonić do klientów, aby im opowiedzieć o naszej ofercie, również potrzeba byłaby taka zgoda – w myśl art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: System ostrzegania dla spółek akcyjnych
Reklama
Biznes
Compliance w spółce akcyjnej – dlaczego zarząd powinien go wdrożyć?
Biznes
Czy do wykonania zadań publicznych zawsze niezbędne jest udzielenie zamówienia?
Biznes
Jak ustalić cenę sprzedaży w transakcji M&A?
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Konsola do gier w kosztach firmy? To możliwe
Reklama
Reklama
Reklama