Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Nasz firma w celu promocji swoich usług przygotowuje merytoryczne materiały marketingowe. Nie mają one charakteru sprzedażowego. Są jedynie powiązane z charakterem naszych usług, które świadczymy. Część klientów naszej firmy sama prosi o ich przesyłanie. Część pytamy, czy sobie tego życzą. Czy wystarczy jak klient w mailu potwierdzi, że chce otrzymywać taki materiał i to będzie wystarczająca zgoda, na podstawie której możemy klientowi wysyłać takie materiały – pyta pan Jerzy.

Publikacja: 02.04.2020 16:45

Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Foto: Adobe Stock

Jeśli klient potwierdzi w mailu, że chce otrzymać materiały marketingowe, to będzie wystarczające, aby móc mu te materiały legalnie przesyłać.

Merytoryczne materiały marketingowe z perspektywy prawnej pozostają informacją handlową. Aby móc legalnie wysyłać klientom takie materiały emailem lub w inny sposób elektronicznie (np. komunikatorami), należy mieć zgodę odbiorcy na taką korespondencję. Wynika to z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nawiasem, gdybyśmy chcieli dzwonić do klientów, aby im opowiedzieć o naszej ofercie, również potrzeba byłaby taka zgoda – w myśl art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia