Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Nasz firma w celu promocji swoich usług przygotowuje merytoryczne materiały marketingowe. Nie mają one charakteru sprzedażowego. Są jedynie powiązane z charakterem naszych usług, które świadczymy. Część klientów naszej firmy sama prosi o ich przesyłanie. Część pytamy, czy sobie tego życzą. Czy wystarczy jak klient w mailu potwierdzi, że chce otrzymywać taki materiał i to będzie wystarczająca zgoda, na podstawie której możemy klientowi wysyłać takie materiały – pyta pan Jerzy.

Publikacja: 02.04.2020 16:45

Jakie zgody potrzebne do wysyłki marketingowej

Foto: Adobe Stock

Jeśli klient potwierdzi w mailu, że chce otrzymać materiały marketingowe, to będzie wystarczające, aby móc mu te materiały legalnie przesyłać.

Merytoryczne materiały marketingowe z perspektywy prawnej pozostają informacją handlową. Aby móc legalnie wysyłać klientom takie materiały emailem lub w inny sposób elektronicznie (np. komunikatorami), należy mieć zgodę odbiorcy na taką korespondencję. Wynika to z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Nawiasem, gdybyśmy chcieli dzwonić do klientów, aby im opowiedzieć o naszej ofercie, również potrzeba byłaby taka zgoda – w myśl art. 172 Prawa telekomunikacyjnego.

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Biznes
Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-zdrowiu
Biznes
Wygrałeś szkolenie? Będzie podatek
Biznes
Kiedy warto podpisać list intencyjny i jakie postanowinia w nim zawrzeć?
Biznes
Jak uniknąć ryzyka wykluczenia z przetargu wypełniając JEDZ?
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Biznes
SAFE – Korzystne rozwiązanie prawno-podatkowe dla start-upów