Strategie podatkowe: publikowanie nieprzemyślanych informacji zaszkodzi podatnikom

Należy racjonalnie podejść do obowiązków związanych z publikacją strategii podatkowej. Postawa przedsiębiorców może wpłynąć na praktykę fiskusa – mówi Agnieszka Wnuk, doradca podatkowy, partner w MDDP.

Aktualizacja: 10.05.2022 13:40 Publikacja: 20.05.2021 08:21

Strategie podatkowe: publikowanie nieprzemyślanych informacji zaszkodzi podatnikom

Foto: Adobe Stock

Od 2021 r. duże spółki muszą informować o swojej strategii podatkowej. Obowiązek ten od początku wzbudza kontrowersje. Czy słusznie?

Obowiązek publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej nałożono na te podmioty, które już od kilku lat podają do wiadomości publicznej dane ze zeznań podatkowych, m.in. przychody, dochody, straty, kwotę podatku. Chodzi o podatników, których roczna wartość przychodu przekroczy równowartość 50 mln euro. Minister Finansów publikuje te dane na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia