Reklama

Strategie podatkowe: publikowanie nieprzemyślanych informacji zaszkodzi podatnikom

Należy racjonalnie podejść do obowiązków związanych z publikacją strategii podatkowej. Postawa przedsiębiorców może wpłynąć na praktykę fiskusa – mówi Agnieszka Wnuk, doradca podatkowy, partner w MDDP.

Aktualizacja: 10.05.2022 13:40 Publikacja: 20.05.2021 08:21

Strategie podatkowe: publikowanie nieprzemyślanych informacji zaszkodzi podatnikom

Foto: Adobe Stock

Od 2021 r. duże spółki muszą informować o swojej strategii podatkowej. Obowiązek ten od początku wzbudza kontrowersje. Czy słusznie?

Obowiązek publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej nałożono na te podmioty, które już od kilku lat podają do wiadomości publicznej dane ze zeznań podatkowych, m.in. przychody, dochody, straty, kwotę podatku. Chodzi o podatników, których roczna wartość przychodu przekroczy równowartość 50 mln euro. Minister Finansów publikuje te dane na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Zakupy online z botem? Nadchodzi rewolucja w handlu, ale klienci mają obawy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama