Czy można wynajmować pomieszczenia siłowni „na godziny” do pracy biurowej

Prowadzę siłownię czy mogę wynajmować ją na godziny jako miejsce do pracy biurowej z możliwością korzystania z wyposażenia siłowni? Udostępnię tylko biurko i sprzęt biurowy?

Aktualizacja: 13.02.2021 11:19 Publikacja: 13.02.2021 00:01

Czy można wynajmować pomieszczenia siłowni „na godziny” do pracy biurowej

Foto: Adobe Stock

Odpowiadając na pytanie, w pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na definicję „pomieszczenia przeznaczonego do pracy biurowej" zawartą w § 2 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (dalej: „Rozporządzenie") gdzie przyjęto, że pomieszczeniem pracy jest: „pomieszczenie przeznaczone na pobyt pracowników, w którym wykonywana jest praca. Nie uważa się za przeznaczone na pobyt pracowników pomieszczeń, w których:

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Teresa Siudem: Egzekucja komornicza nie zawsze skuteczna. Jaka jest przyczyna?
Biznes
Jak dłużnicy ukrywają majątek
Biznes
Obowiązki regulacyjne związane z umowami sprzedaży energii elektrycznej
Biznes
Jak zacząć realizować inwestycje publiczno-prywatne?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Roszczenie wykonawcy o waloryzację wynagrodzenia