Jak księgować polisy ubezpieczeniowe

W działalności gospodarczej każdego przedsiębiorcy mogą wystąpić zdarzenia losowe, które powodują szkody w firmowym majątku. Ubezpieczenia majątkowe służą ochronie przed stratami finansowymi związanymi z jego zniszczeniem lub utratą.

Publikacja: 25.02.2020 17:45

Jak księgować polisy ubezpieczeniowe

Foto: Adobe Stock

Zawarcie umowy ubezpieczenia jest potwierdzane polisą, której podpisanie nakłada na ubezpieczonego obowiązek opłacenia składki ubezpieczeniowej wnoszonej przez niego „z góry". Zwykle jest opłacana jednorazowo, chyba że został określony inny sposób i termin zapłaty składki, np. w dwóch ratach w terminach wskazanych w polisie. Natomiast po stronie ubezpieczyciela powstaje obowiązek wypłaty odszkodowania, jeśli dojdzie do wystąpienia szkody powstałej na skutek zdarzenia przewidzianego w umowie ubezpieczeniowej. Co do zasady, odszkodowanie to powinno przywrócić w majątku poszkodowanego stan sprzed zdarzenia, które spowodowało szkodę.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Koniec roku = zmiany w podatkach. Nie obejdzie się bez problemów
Biznes
Zleceniobiorca może bronić się przed mobbingiem
Biznes
Usługi komplementariusza są opodatkowane VAT
Biznes
Jakie uprawnienia osobiste można przyznać akcjonariuszowi
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Globalny podatek wyrównawczy już od 1 stycznia