Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01
Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik
W połowie grudnia ubiegłego roku, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na właściciela Biedronki spektakularną karę – 723 milionów złotych – za wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Jest to (pomijając swoistą sprawę Gazprom/Nord Stream) najwyższa kara nałożona w historii tego Urzędu. Z kolei po Świętach Bożego Narodzenia, UOKIK poinformował o wszczęciu postępowania wobec kolejnych dużych sieci handlowych – Kaufland Polska Markety, Eurocash i SCA PR Polska (Intermarche). Jak rozumieć te wydarzenia, i jakie wyciągnąć z nich wnioski?
Od 28 czerwca 2025 roku dostępność cyfrowa stanie się obowiązkiem dla wielu przedsiębiorców działających na rynk...
Polski Akt o Dostępności ma eliminować bariery cyfrowe, które utrudniają korzystanie z nowoczesnych technologii...
Uchybienie przez członka zarządu obowiązkowi sprawozdawczemu niesie za sobą niekorzystne konsekwencje, m.in. nał...
Lepsza ochrona zdrowia, środowiska i większa przejrzystość dla konsumentów – to główne cele rewizji unijnych prz...
Podziały wiążą się z dwiema kluczowymi cechami. Pierwszą jest przeniesienie praw i obowiązków, czyli tzw. sukces...
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób nieprecyzyjny, wewnętrznie sprzeczny lub zbyt lakoniczny może być narusz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas