Reklama

Sieci handlowe pod lupą UOKiK

Wysoka kara, nałożona niedawno przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na właściciela sieci Biedronka, to ostrzeżenie także dla innych przedsiębiorców z tej branży.

Aktualizacja: 10.01.2021 06:58 Publikacja: 10.01.2021 00:01

Sieci handlowe pod lupą UOKiK

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

W połowie grudnia ubiegłego roku, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na właściciela Biedronki spektakularną karę – 723 milionów złotych – za wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Jest to (pomijając swoistą sprawę Gazprom/Nord Stream) najwyższa kara nałożona w historii tego Urzędu. Z kolei po Świętach Bożego Narodzenia, UOKIK poinformował o wszczęciu postępowania wobec kolejnych dużych sieci handlowych – Kaufland Polska Markety, Eurocash i SCA PR Polska (Intermarche). Jak rozumieć te wydarzenia, i jakie wyciągnąć z nich wnioski?

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Sukcesja po śmierci przedsiębiorcy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Testament przedsiębiorcy – 10 wskazówek, które pozwolą uniknąć błędów
Biznes
Jak wykorzystać depozyt notarialny w transakcjach M&A?
Biznes
Jak stworzyć ogólne warunki umów, by wspierały biznes?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Jak zarejestrować znak towarowy dla spółki z o.o.?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama