Reklama

Fundator nagrody nie musi płacić PIT

Choć wynagrodzenie spółki jest tak skalkulowane, aby uwzględniać również środki na zakup nagród rzeczowych, których koszt „w efekcie pokrywa" klient, nie uzasadnia to stanowiska, że płatnikiem jest zleceniodawca.

Publikacja: 15.12.2020 16:15

Fundator nagrody nie musi płacić PIT

Foto: Adobe Stock

Sprawa dotyczyła wykładni przepisów o PIT w zakresie obowiązków płatnika. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się świadczeniem usług promocji oraz marketingu towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności organizuje, na zlecenie oraz koszt przedsiębiorców (zleceniodawcy), różnego rodzaju akcje promocyjne skierowane do konsumentów oraz firm, których celem jest zwiększenie przychodów realizowanych przez zleceniodawców. Wśród akcji promocyjnych znajdują się akcje, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT w tym konkursy, sprzedaż premiowa, loterie promocyjne, loterie audioteksowe, a także inne akcje promocyjne z nagrodami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kto odpowiada za compliance w spółce?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Kiedy umowa zlecenia to umowa o pracę?
Biznes
Zasoby w systemie compliance jako miara należytej staranności zarządu
Biznes
AI w biznesie: kto odpowiada za błędy sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Skutki nieuzyskania absolutorium przez członka zarządu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama