Reklama
Rozwiń
Reklama

CIT od rosyjskiego przedstawicielstwa: rejestracja za granicą i konto bez wpływu na podatek

Skoro rosyjskie przedstawicielstwo nie prowadzi samodzielnej działalności, bo jest wyodrębnioną częścią spółki, to wszelkie wzajemne rozliczenia pomiędzy nimi będą dokonywane w ramach tego samego polskiego podatnika.

Publikacja: 03.11.2020 16:45

CIT od rosyjskiego przedstawicielstwa: rejestracja za granicą i konto bez wpływu na podatek

Foto: Adobe Stock

W czerwcu 2015 r. spółka wystąpiła o wyjaśnienie wątpliwości podatkowych co do zakresu opodatkowania CIT. Wskazała, że jest spółką powołaną do budowy i eksploatacji systemu gazociągów dla tranzytu oraz dostaw rosyjskiego gazu ziemnego przez i na terytorium Polski. Posiada przedstawicielstwo działające zgodnie m.in. z ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej o przedstawicielstwach firm zagranicznych.

Przedstawicielstwo wykonuje czynności pomocnicze na rzecz jednostek organizacyjnych spółki. Dysponuje autonomicznym budżetem, a usługi nabywane przez nie od kontrahentów mających siedzibę (rezydencję podatkową) w Rosji są konieczne do realizacji działalności przedstawicielstwa. Tym samym podmiotem, który bezpośrednio korzysta z nabywanych usług dla potrzeb prowadzonej działalności, jest przedstawicielstwo.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama