Aktualizacja: 25.08.2020 10:13 Publikacja: 25.08.2020 15:45
W pierwszej połowie 2020 r. planowana wielkość przeładunków miałaby sięgnąć ok. 23 mln ton
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Reguły handlowe Incoterms mają bardzo długą historię, opierają się na wielu zwyczajach wypracowanych przez kupców na przestrzeni wieków. Nie powinno więc dziwić, że część z nich jest ściśle związana z transportem wodnym, w tym morskim i oceanicznym, który zawsze w handlu międzynarodowym odgrywał ogromną rolę. To właśnie z uwagi na skalę działalności, ale także i ryzyko towarzyszące podróżom morskim, w tej gałęzi pojawiały się pierwsze zwyczaje, później uzanse (zwyczaje spisane) i reguły prawne. I chociaż obecnie wykorzystujemy także transport samochodowy, kolejowy i wreszcie lotniczy, to specyfika tego morskiego została w regułach handlowych zachowana. Świadczą o tym cztery formuły, które mogą być wykorzystane tylko przy podróżach statkami lub promami.
Umowy często traktowane są jako formalność, jednak w rzeczywistości stanowią fundament, na którym buduje się sta...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Działania wspólników większościowych nierzadko doprowadzają do pozbawienia mniejszościowego udziałowca wpływu na...
Jeżeli członek organu spółki kapitałowej wyrządził jej szkodę, to ma obowiązek ją w całości naprawić. Następuje...
Przedsiębiorca, który dba o zgodność działań firmy z prawem pracy, minimalizuje ryzyko sporów z pracownikami, ko...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Aby skutki otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego, które modyfikują sytuację prawną wierzycieli, nie zostały...
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas