Reklama
Rozwiń
Reklama

Reguły handlowe a transport morski

Każda z reguł handlowych z tego zbioru może mieć zastosowanie do transportu wodnego. Są jednak cztery formuły szczególnie poświęcone tej właśnie gałęzi transportu.

Publikacja: 25.08.2020 15:45

W pierwszej połowie 2020 r. planowana wielkość przeładunków miałaby sięgnąć ok. 23 mln ton

W pierwszej połowie 2020 r. planowana wielkość przeładunków miałaby sięgnąć ok. 23 mln ton

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Reguły handlowe Incoterms mają bardzo długą historię, opierają się na wielu zwyczajach wypracowanych przez kupców na przestrzeni wieków. Nie powinno więc dziwić, że część z nich jest ściśle związana z transportem wodnym, w tym morskim i oceanicznym, który zawsze w handlu międzynarodowym odgrywał ogromną rolę. To właśnie z uwagi na skalę działalności, ale także i ryzyko towarzyszące podróżom morskim, w tej gałęzi pojawiały się pierwsze zwyczaje, później uzanse (zwyczaje spisane) i reguły prawne. I chociaż obecnie wykorzystujemy także transport samochodowy, kolejowy i wreszcie lotniczy, to specyfika tego morskiego została w regułach handlowych zachowana. Świadczą o tym cztery formuły, które mogą być wykorzystane tylko przy podróżach statkami lub promami.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Ostatni dzwonek na wakacje składkowe
Biznes
Niezależny ekspert pomoże dłużnikowi w restrukturyzacji
Biznes
FinTech i dostawcy SaaS, PaaS i IaaS – co zmieni Data Act
Biznes
EUDR – kolejne zmiany w unijnej polityce środowiskowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
IT: jak uniknąć ryzyk i budować partnerską współpracę
Reklama
Reklama