Aktualizacja: 14.11.2019 13:00 Publikacja: 17.11.2019 00:01
Foto: 123RF
W polskiej debacie publicznej od lat przedstawia się firmy zarządzające wierzytelnościami jako te złe, naliczające odsetki i ścigające biednych konsumentów za wyimaginowane zadłużenia. Tymczasem ich działalność jest ukierunkowana na zwrot należności legalnie działającym podmiotom za produkt lub usługę, którą wykonały, a nie otrzymały należnego im wynagrodzenia. W internecie i prasie coraz powszechniej dostępne są reklamy tzw. firm lub kancelarii antywindykacyjnych. Ich modus operandi opiera się zwykle na powielaniu stereotypów o firmach zarządzających wierzytelnościami i przekonaniu konsumenta, do skorzystania ze swoich usług, jako tych mających rzekomo chronić dłużników i wspierać ich w walce tzw. z windykatorem. O ile promowanie rzetelnej pomocy prawnej dla dłużników nie budzi żadnych kontrowersji, o tyle rady niektórych z firm antywindykacyjnych dostępne w internecie, w sposób jawny szkodzą ich klientom.
Nie wystarczą „dobre geny” rodziców, aby dziecko z powodzeniem poprowadziło rodzinny biznes. Przekazanie firmy w...
Przygotowanie następcy do roli lidera w firmie rodzinnej należy starannie zaplanować, aby zapewnić płynne przeję...
Komisja Europejska przedstawiła pakiet propozycji mających uprościć CBAM, zmniejszyć obciążenia administracyjne...
Niepewna sytuacja geopolityczna, ryzyko eskalacji konfliktów, niekonkurencyjność gospodarek UE – to czynniki, kt...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Projekty partnerskie to jedna z możliwych form realizacji przedsięwzięć współfinansowanych ze środków unijnych....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas