Reklama

Przejęcie konkurencyjnej firmy i maksymalizacja zysków - case study od CIMA

Przedstawiamy Państwu kolejny materiał, który powstał w wyniku współpracy Instytutu CIMA i dziennika Rzeczpospolita. Zaprezentowane case study jest oparte na prawdziwym przypadku biznesowym. Studenci CIMA mierzyli się z tym wyzwaniem na egzaminie Operational Case Study w listopadzie 2018 r.

Publikacja: 28.01.2020 17:00

ANALIZA DOCHODÓW Z DODATKOWO PŁATNYCH ZAJĘ

ANALIZA DOCHODÓW Z DODATKOWO PŁATNYCH ZAJĘ

Foto: Rzeczpospolita

Informacje o firmie

GymFit to wiodąca sieć tanich siłowni i jeden z pionierów modelu, który opiera się na stosunkowo niskich opłatach członkowskich oraz koncepcji usługi „no-frills". Obecnie spółka posiada 102 siłownie z 486 tys. członków, rozlokowane w głównych miastach Celtlandii. Firma została założona w 2005 r. i szybko się rozrosła. Przychody ze sprzedaży skoczyły z 17,8 mln C$ w 2012 r. do 73,1 mln C$ w 2017 r. W tym samym okresie liczba działających siłowni zwiększyła się z 26 do 102. Było to efektem połączenia wzrostu organicznego z przejęciami istniejących sieci siłowni. Spółka jest obecnie drugim co do wielkości operatorem tanich siłowni w Celtlandii. Model biznesowy GymFit zakłada całodobową dostępność i członkostwo bez umowy, tzn. brak stałego okresu członkostwa. Aby zaoferować niskie opłaty, model oparto na koncepcji „no-frills" - wystrój obiektów ogranicza się do wyposażenia siłowni, nie ma w nich sauny, basenu ani kawiarni. Oferowane udogodnienia to prysznice, przebieralnie, szafki i automaty sprzedające. Nisko kosztowy model stosowany przez GymFit opiera się na wykorzystaniu zaawansowanej technologii. Potencjalni członkowie GymFit mogą dołączyć do klubu za pomocą prostej procedury internetowej. Mogą również zarządzać swoimi kontami przez Internet, sprawdzać rozkłady zajęć i dokonywać rezerwacji. Skutkiem tego jest efektywny model zatrudnienia, nie ma np. potrzeby angażowania dedykowanych zespołów sprzedaży i marketingu.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Greenwashing – jak firmy oszukują klientów
Biznes
Data Act. Co zmienia się w obszarze usług przetwarzania danych?
Biznes
Wizyta domowa lekarza skończyła się utratą danych pacjentów. Prezes UODO ukarał ZOZ
Biznes
System kaucyjny - transakcje z podmiotami powiązanymi
Biznes
Firmy stosujące ekościemę pod lupą organów regulacyjnych
Reklama
Reklama
Reklama