Reklama

Wyceny na potrzeby rachunkowe w cenach transferowych

Jednym z kluczowych elementów dokumentacji cen transferowych, i tym samym najbardziej czasochłonnym oraz trudnym do przygotowania, jest analiza cen transferowych. Polskie przepisy wskazują pięć standardowych metod, które mogą zostać zastosowane w celu weryfikacji cen transferowych.

Publikacja: 15.04.2024 04:30

Wyceny na potrzeby rachunkowe w cenach transferowych

Foto: Adobe Stock

Podatnicy nie są zobligowani do wykorzystania wyłącznie wymienionych w przepisach metod. W przypadku, gdy nie jest możliwe lub odpowiednie zastosowanie żadnej z nich, w celu weryfikacji rynkowości realizowanych rozliczeń, podatnik może wybrać inną metodę, najbardziej odpowiednią w danych okolicznościach. Przykładem mogą być tutaj techniki wyceny.

Warto o tym pamiętać, szczególnie gdy podmiot przygotowuje wyceny – na przykład w celach rachunkowych. Po dokładnej weryfikacji może okazać się, że sporządzona wycena będzie również przydatna w kontekście obowiązków związanych z cenami transferowymi. Pozwoli to uniknąć podatnikowi poniesienia podwójnych kosztów związanych z przygotowywaniem dwóch odrębnych dokumentów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Ceny transferowe
Korekty rentowności a VAT – konsekwencje wyroku TSUE
Ceny transferowe
Restrukturyzacja ma wpływ na ceny transferowe
Ceny transferowe
Powiązania oparte na faktycznym wpływie: kluczowe wyzwanie w dokumentacji cen transferowych
Ceny transferowe
Sądy i organy podatkowe coraz częściej powołują się na wytyczne OECD
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Ceny transferowe
Rozliczenia w centrum usług wspólnych – o czym warto pamiętać
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama