Reklama

Polski eksport w formule elektronicznej wciąż dopiero raczkuje

Tylko 4 proc. polskich firm eksportuje w formule transgranicznego e-commerce. Rośnie jednak wartość sprzedaży zagranicznej realizowanej kanałami elektronicznymi.

Publikacja: 15.06.2022 16:06

W przypadku krajów pozaeuropejskich polski e-eksport trafia przede wszystkim do Chin oraz do USA.

W przypadku krajów pozaeuropejskich polski e-eksport trafia przede wszystkim do Chin oraz do USA.

Foto: Sirichai

Z danych zebranych w raporcie „Cyfrowy eksport – szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw” wynika, że ok. 36 proc. polskich przedsiębiorstw prowadzi eksport w tradycyjnej formie do innych krajów Unii Europejskiej. Tymczasem liczba firm sprzedających elektronicznie za granicę jest na poziomie ok. 4 proc., choć w ostatnim czasie widać wyraźny trend wzrostowy w tym zakresie. Już teraz polskie firmy odnotowują 16 proc. wzrost przychodów w handlu internetowym ze sprzedaży na rynki zagraniczne. Zaś wartość polskiego e-eksportu szacuje się na ponad 27 mld zł.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama