Reklama

Serce zrównoważonego rozwoju

Na pierwszy rzut oka mogłoby się zdawać, że przedsiębiorstwa, także spółki giełdowe, doskonale znają swoje łańcuchy dostaw, bo przecież negocjują kontrakty, terminy dostaw, ceny, znają swoich dostawców i wiedzą, kto, co, kiedy i za ile dostarcza.

Publikacja: 18.12.2025 13:36

Serce zrównoważonego rozwoju

Foto: Adobe Stock

To jednak wyłącznie warstwa transakcyjna. Prawdziwa znajomość zaczyna się tam, gdzie pojawiają się pytania o pochodzenie surowców, ślad środowiskowy produktów, warunki pracy u wykonawców, jakie są ryzyka regulacyjne i geopolityczne oraz odporność na zakłócenia dostaw. Czy firmy naprawdę znają swoje łańcuchy dostaw, czy znają jedynie ich cenniki i harmonogramy? Czy wiedzą, czym są zrównoważone łańcuchy dostaw i jak to może się przełożyć na wynik biznesowy? Zarządy coraz częściej widzą, że zrównoważone łańcuchy dostaw to sposób zarządzania zakupami, logistyką i współpracą z dostawcami w wymiarze środowiskowym, społecznym i ekonomicznym tak, aby równocześnie maksymalizować zysk i minimalizować negatywny wpływ. Mówiąc wprost: zużywać mniej zasobów, tracić mniej wartości po drodze i opierać decyzje na wiarygodnych danych. Dopiero wtedy łańcuch dostaw staje się sercem zrównoważonej strategii firmy, a nie tylko jej zapleczem operacyjnym.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

ESG w praktyce
Podsumowanie ESG 2025: gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?
ESG w praktyce
Jak ESG zmienia zarządzanie?
ESG w praktyce
Bez wiarygodnego ratingu ESG będzie coraz trudniej w biznesie
ESG w praktyce
Fundacja – niezastąpiony partner we wdrażaniu ESG. Dlaczego?
ESG w praktyce
Między transparentnością a greenwashingiem
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama