Reklama

Przedsiębiorcy boją się podwyżek świadczeń socjalnych

Okres przedwyborczy to gorący czas dla wszystkich w kraju, partie prześcigają się w składaniu obietnic wobec wyborców, na których liczą w czasie wyborów. Jedną z ważnych grup są przedsiębiorcy. Ci nie są jednak do końca zadowoleni z kampanii.

Publikacja: 23.05.2023 19:05

Przedsiębiorcy boją się podwyżek świadczeń socjalnych

Foto: Adobe Stock

Większość problemów przedsiębiorców rozbija się o przyszłość świadczeń socjalnych, które zapowiadają największe ugrupowania - 500+ ma zmienić się na 800+. Przedsiębiorcy obawiają się, że to na nich w głównej mierze spocznie ciężar utrzymania podwyższonego świadczenia. 

Eksperci oraz przedstawiciele środowiska przedsiębiorxców wskazują dwa rozwiązania - środki na wypłatę świadczenia będą pochodzić z zadłużenia kraju albo z nowych podatków i składek nałożonych na przedsiębiorców. – Każde z tych rozwiązań będzie szkodliwe dla gospodarki. Wiemy, że budżet nie jest w dobrym stanie, dlatego dodatkowych 25 mld zł nie przełknie ot tak – wskazał Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców Business Centre Club i przewodniczący Rady Dialogu Społecznego. 

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama