Aktualizacja: 06.07.2025 02:50 Publikacja: 28.11.2023 19:17
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z badaniem "Etyka płatnicza przedsiębiorców" wskazuje, że dziewięć na dziesięć mikro-, małych i średnich przedsiębiorców daje co najmniej kilka dni swoich kontrahentów, zanim upomni się o zapłatę opóźnionej faktury. Co piąte przedsiębiorstwo czeka z tym nawet kilka tygodni. Aż 44 proc. firm ma akceptować takie działanie.
W ten sposób firmy same działają na swoją niekorzyść, tworząc także błędne koło - firma A nie zapłaci w terminie firmie B, a więc firma B nie będzie mogła zapłacić na czas firmie C, itd. itd. Ten łańcuszek będzie ciągnął się dalej i wewnętrznie się ze sobą mieszał. Niestety takie zachowanie stanowi poważną barierę dla prowadzenia firmy, szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, których budżety są w wielu przypadkach są uzależnione od terminowych rozliczeń zrealizowanych zadań.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas