Aktualizacja: 21.06.2025 19:48 Publikacja: 28.11.2023 19:17
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z badaniem "Etyka płatnicza przedsiębiorców" wskazuje, że dziewięć na dziesięć mikro-, małych i średnich przedsiębiorców daje co najmniej kilka dni swoich kontrahentów, zanim upomni się o zapłatę opóźnionej faktury. Co piąte przedsiębiorstwo czeka z tym nawet kilka tygodni. Aż 44 proc. firm ma akceptować takie działanie.
W ten sposób firmy same działają na swoją niekorzyść, tworząc także błędne koło - firma A nie zapłaci w terminie firmie B, a więc firma B nie będzie mogła zapłacić na czas firmie C, itd. itd. Ten łańcuszek będzie ciągnął się dalej i wewnętrznie się ze sobą mieszał. Niestety takie zachowanie stanowi poważną barierę dla prowadzenia firmy, szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, których budżety są w wielu przypadkach są uzależnione od terminowych rozliczeń zrealizowanych zadań.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Członkowie zarządu, zajęci codziennym biznesem, często nie mają pojęcia o sankcjach, jakie im grożą za nieprawid...
Firmy rodzinne stawiają na profesjonalizację i zrównoważony rozwój. Co trzecia deklaruje, że osiąga wysokie wyni...
Długi branży IT zwiększyły się o niemal 20 proc. w ciągu ostatniego roku i obecne wynoszą 317 mln zł - poinformo...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Choć wskaźnik ufności konsumenckiej jest nadal ujemny, to jego majowy odczyt przyniósł nadzieję, że idzie ku lep...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas