Aktualizacja: 30.06.2025 12:45 Publikacja: 28.11.2023 19:17
Foto: Adobe Stock
Zgodnie z badaniem "Etyka płatnicza przedsiębiorców" wskazuje, że dziewięć na dziesięć mikro-, małych i średnich przedsiębiorców daje co najmniej kilka dni swoich kontrahentów, zanim upomni się o zapłatę opóźnionej faktury. Co piąte przedsiębiorstwo czeka z tym nawet kilka tygodni. Aż 44 proc. firm ma akceptować takie działanie.
W ten sposób firmy same działają na swoją niekorzyść, tworząc także błędne koło - firma A nie zapłaci w terminie firmie B, a więc firma B nie będzie mogła zapłacić na czas firmie C, itd. itd. Ten łańcuszek będzie ciągnął się dalej i wewnętrznie się ze sobą mieszał. Niestety takie zachowanie stanowi poważną barierę dla prowadzenia firmy, szczególnie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, których budżety są w wielu przypadkach są uzależnione od terminowych rozliczeń zrealizowanych zadań.
Mikro, małe i średnie firmy, które chcą rozwijać się odpowiedzialnie, wdrażając zasady dostępności w swoich prod...
67 proc. małych i średnich firm budowlanych doświadcza problemów z płynnością finansową. Tylko co trzecie przeds...
O ponad pół miliarda złotych wzrosło w ciągu zaledwie roku zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych...
Czy ubezpieczenie OC jednoosobowej działalności gospodarczej jest obowiązkowe? To zależy.
Za nami pierwsza rozgrywka przed unijnym trybunałem w sprawie stosowania wskaźnika WIBOR przy kredytach złotówko...
Ministerstwo Zdrowia wraca do pomysłu ograniczenia sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas