Reklama

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Choć praca zdalna nadal jest pożądanym benefitem pracowniczym, to szefowie firm coraz częściej ją ograniczają, najczęściej przez zwiększenie liczby obowiązkowych dni pracy w biurze. Czy proste zachęty, jak darmowe owoce i lunche, wystarczą, by przekonać pracowników do rezygnacji z home office?

Publikacja: 03.09.2024 20:00

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Foto: Adobe Stock

dgk

Według badania ADP w Polsce 46 proc. zatrudnionych, a na świecie 55 proc. pracuje stacjonarnie, a w spełni zdalna praca dotyczy u nas tylko 1,5 proc. pracowników (na świecie – 12 proc.). Wyraźny wzrost udziału pracy stacjonarnej na świecie (z 36 proc. w ub. roku do 47 proc. w tym roku) potwierdza też badanie firmy Grant Thornton. 

Tymczasem z badania Pracuj.pl wynika, że tylko co trzeci Polak chciałby pracować wyłącznie w biurze. Większość wolałaby pojawiać tylko przez 1-2 dni w tygodniu albo wcale.  Dwa dni pracy stacjonarnej i trzy dni zdalnej, to obecnie najbardziej popularny model pracy hybrydowej. według którego działa najwięcej, bo ponad siedmiu na dziesięciu pracowników.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama