Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Choć praca zdalna nadal jest pożądanym benefitem pracowniczym, to szefowie firm coraz częściej ją ograniczają, najczęściej przez zwiększenie liczby obowiązkowych dni pracy w biurze. Czy proste zachęty, jak darmowe owoce i lunche, wystarczą, by przekonać pracowników do rezygnacji z home office?

Publikacja: 03.09.2024 20:00

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Foto: Adobe Stock

dgk

Według badania ADP w Polsce 46 proc. zatrudnionych, a na świecie 55 proc. pracuje stacjonarnie, a w spełni zdalna praca dotyczy u nas tylko 1,5 proc. pracowników (na świecie – 12 proc.). Wyraźny wzrost udziału pracy stacjonarnej na świecie (z 36 proc. w ub. roku do 47 proc. w tym roku) potwierdza też badanie firmy Grant Thornton. 

Tymczasem z badania Pracuj.pl wynika, że tylko co trzeci Polak chciałby pracować wyłącznie w biurze. Większość wolałaby pojawiać tylko przez 1-2 dni w tygodniu albo wcale.  Dwa dni pracy stacjonarnej i trzy dni zdalnej, to obecnie najbardziej popularny model pracy hybrydowej. według którego działa najwięcej, bo ponad siedmiu na dziesięciu pracowników.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Drogowcy żądają zwiększenia limitu waloryzacji kontraktów
Finanse
Branża TSL zalega z płatnościami na kwotę aż 1,59 miliarda złotych
Finanse
Czy firmie nad Wisłą opłaca się inwestować w AI?
Finanse
Expo w Osace szansą dla polskich firm
Finanse
Branża budowlana czeka na KPO