Reklama
Rozwiń
Reklama

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Choć praca zdalna nadal jest pożądanym benefitem pracowniczym, to szefowie firm coraz częściej ją ograniczają, najczęściej przez zwiększenie liczby obowiązkowych dni pracy w biurze. Czy proste zachęty, jak darmowe owoce i lunche, wystarczą, by przekonać pracowników do rezygnacji z home office?

Publikacja: 03.09.2024 20:00

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Foto: Adobe Stock

dgk

Według badania ADP w Polsce 46 proc. zatrudnionych, a na świecie 55 proc. pracuje stacjonarnie, a w spełni zdalna praca dotyczy u nas tylko 1,5 proc. pracowników (na świecie – 12 proc.). Wyraźny wzrost udziału pracy stacjonarnej na świecie (z 36 proc. w ub. roku do 47 proc. w tym roku) potwierdza też badanie firmy Grant Thornton. 

Tymczasem z badania Pracuj.pl wynika, że tylko co trzeci Polak chciałby pracować wyłącznie w biurze. Większość wolałaby pojawiać tylko przez 1-2 dni w tygodniu albo wcale.  Dwa dni pracy stacjonarnej i trzy dni zdalnej, to obecnie najbardziej popularny model pracy hybrydowej. według którego działa najwięcej, bo ponad siedmiu na dziesięciu pracowników.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Finanse
Będzie nadzór nad rynkiem kryptoaktywów. Sejm uchwalił ustawę, branża liczy na weto prezydenta Nawrockiego
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Reklama
Reklama