Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Choć praca zdalna nadal jest pożądanym benefitem pracowniczym, to szefowie firm coraz częściej ją ograniczają, najczęściej przez zwiększenie liczby obowiązkowych dni pracy w biurze. Czy proste zachęty, jak darmowe owoce i lunche, wystarczą, by przekonać pracowników do rezygnacji z home office?

Publikacja: 03.09.2024 20:00

Ściągają pracowników do pracy z biur, ale to trudny proces

Foto: Adobe Stock

dgk

Według badania ADP w Polsce 46 proc. zatrudnionych, a na świecie 55 proc. pracuje stacjonarnie, a w spełni zdalna praca dotyczy u nas tylko 1,5 proc. pracowników (na świecie – 12 proc.). Wyraźny wzrost udziału pracy stacjonarnej na świecie (z 36 proc. w ub. roku do 47 proc. w tym roku) potwierdza też badanie firmy Grant Thornton. 

Tymczasem z badania Pracuj.pl wynika, że tylko co trzeci Polak chciałby pracować wyłącznie w biurze. Większość wolałaby pojawiać tylko przez 1-2 dni w tygodniu albo wcale.  Dwa dni pracy stacjonarnej i trzy dni zdalnej, to obecnie najbardziej popularny model pracy hybrydowej. według którego działa najwięcej, bo ponad siedmiu na dziesięciu pracowników.

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Finanse
Sklepów w Polsce coraz mniej
Finanse
Polska branża transportowa w coraz większych tarapatach
Finanse
Kryptoaktywa. Czy część podmiotów „ucieknie” z Polski z obawy przed KNF?
Finanse
Klienci łapią się za kieszeń, fatalne wyniki sprzedaży detalicznej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Październikowa aura była niekorzystna dla sklepów odzieżowych