Reklama

Czy firmie nad Wisłą opłaca się inwestować w AI?

92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w działaniach biznesowych, osiągnęło zwrot z inwestycji – wynika z najnowszych analiz przeprowadzonych przez firmę Snowflake. A w Polsce? U nas przedsiębiorcy wciąż podchodzą z dość dużą rezerwą do wdrażania sztucznej inteligencji.

Publikacja: 25.04.2025 19:24

Czy firmie nad Wisłą opłaca się inwestować w AI?

Foto: Adobe Stock

dgk

Jak pisze w „Rzeczpospolitej” Michał Duszczyk, w badaniu wzięło udział 1900 liderów biznesu i IT z dziewięciu krajów Europy. Wszyscy ankietowani wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję w co najmniej jednym obszarze działalności. Zaledwie dwa i pół roku od momentu, gdy generatywna AI zaczęła kształtować globalny krajobraz technologiczny, firmy wdrażające te rozwiązania już dziś dostrzegają konkretne rezultaty zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Ponad połowa respondentów jako pierwszy krok wskazała projekty wspierające pracowników (mające na celu zwiększenie ich wydajności i efektywności). Natomiast 44 proc. postawiło na rozwiązania skierowane do klientów (podnoszące jakość doświadczeń i poziom satysfakcji).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Lech Giliciński: Distressed investing. Jak to robią na świecie
Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Reklama
Reklama
Reklama