Reklama

Czy firmie nad Wisłą opłaca się inwestować w AI?

92 proc. przedsiębiorstw, które uruchomiły już u siebie narzędzia sztucznej inteligencji i wykorzystują je w działaniach biznesowych, osiągnęło zwrot z inwestycji – wynika z najnowszych analiz przeprowadzonych przez firmę Snowflake. A w Polsce? U nas przedsiębiorcy wciąż podchodzą z dość dużą rezerwą do wdrażania sztucznej inteligencji.

Publikacja: 25.04.2025 19:24

Czy firmie nad Wisłą opłaca się inwestować w AI?

Foto: Adobe Stock

dgk

Jak pisze w „Rzeczpospolitej” Michał Duszczyk, w badaniu wzięło udział 1900 liderów biznesu i IT z dziewięciu krajów Europy. Wszyscy ankietowani wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję w co najmniej jednym obszarze działalności. Zaledwie dwa i pół roku od momentu, gdy generatywna AI zaczęła kształtować globalny krajobraz technologiczny, firmy wdrażające te rozwiązania już dziś dostrzegają konkretne rezultaty zarówno w zastosowaniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Ponad połowa respondentów jako pierwszy krok wskazała projekty wspierające pracowników (mające na celu zwiększenie ich wydajności i efektywności). Natomiast 44 proc. postawiło na rozwiązania skierowane do klientów (podnoszące jakość doświadczeń i poziom satysfakcji).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Rząd podjął decyzję. Obrót akcjami będzie bezpieczniejszy
Finanse
W transakcjach M&A trzeba uwzględnić sankcje. Jak się zabezpieczyć?
Finanse
Miliony złotych za nieterminowe płatności. Znane spółki ukarane
Finanse
Jak to jest ze zwrotem subwencji z tarcz
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Finanse
Przedsiębiorca też może zaciągnąć kredyt konsumencki. SN zdecydował
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama