Rodzima spółka Brainly pozyskała te pieniądze od firmy Naspers, a także dotychczasowych inwestorów: Manta Ray i Runa Capital. Łącznie fundusze pozyskane przez Brainly od partnerów to już ponad 68 mln dol. Krakowski startup pozyskane w ostatniej rundzie pieniądze przeznaczy na rozwój nowej wersji platformy – poprawę tzw. user experience (doświadczenia użytkowników) oraz dalsze ulepszanie treści.
Brainly, powstałe w 2009 r., to platforma do wspierania procesu nauki szkolnej. Dzięki niej uczniowie z całego świata mogą zadawać pytania o zagadnienia szkolne w celu ich zrozumienia oraz mają zapewniony dostęp do wzajemnej nauki online. Obecnie z platformy korzysta 150 mln uczniów, rodziców i nauczycieli w ponad 35 krajach, m.in. w USA, Indiach, Rosji, Indonezji, Indiach, Turcji czy Brazylii.
– Każdy uczeń w pewnym momencie musi zmierzyć się z pewnymi trudnościami, kiedy napotyka coś, czego nie potrafi zrozumieć. Ale nigdy wcześniej uczniowie nie mieli tak wielu możliwości, by uczyć się od siebie nawzajem. Na świecie jest ponad miliard uczniów, naszym celem jest dotarcie z Brainly do możliwie każdego z nich. Pozyskane finansowanie na pewno nam w tym pomoże – mówi Michał Borkowski, założyciel Brainly.
W latach 2018–2019 liczba użytkowników Brainly wzrosła ze 100 do 150 mln miesięcznie. Wśród dotychczasowych inwestorów w startupie są m.in. Kulczyk Investments, General Catalyst Partners, Point Nine Capital czy Learn Capital.
Założony w 1915 roku Naspers jest międzynarodowym koncernem mediowym oraz jednym z największych inwestorów technologicznych na świecie. Działa w ponad 120 krajach. Dotąd Naspers zainwestował, nabył lub zbudował takie firmy, jak eMAG, Media24, OLX, PayU czy Showmax.