Aktualizacja: 24.11.2024 22:17 Publikacja: 11.10.2021 11:53
Sektor MŚP, w tym najmniejsze firmy coraz bardziej kierują się w stronę e-handlu.
Foto: Adobe Stock
Jak wskazuje raport „Recovery Insights: Small Business Reset”, odzwierciedla to wzrost zapotrzebowania na rozwój internetowych kanałów sprzedaży, który wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie na całym świecie.
Z raportu Mastercard wynika, że w szczytowym momencie kryzysu obroty małych i średnich przedsiębiorstw były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi. W 2021 r. drobny biznes zaczął jednak odrabiać straty. W okresie od stycznia do sierpnia br. osiągnął sprzedaż o 4,5 proc. większą w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, podczas gdy obroty handlu internetowego zwiększyły się o 31,4 proc.
Chiński rynek e-commerce jest największy na świecie. I, jak wskazują eksperci, niezwykle konkurencyjny. To wymagający biznes na najwyższym poziomie.
Rękawice do demakijażu sprzedajemy do ponad 70 krajów dbając o środowisko naturalne, a teraz zamknęłyśmy obieg naszego produktu – mówią Monika Żochowska i Ewa Dudzic, współwłaścicielki spółki Phenicoptere sprzedającej pod marką Glov.
Choć sprzedaż w e-handlu de facto nie ma granic, to jednak rodzimi przedsiębiorcy zwykle zaczynają sprzedaż w formule cross-border od rynków bliskich, ościennych, a więc analogicznie do klasycznej sprzedaży eksportowej.
Polscy przedsiębiorcy eksportujący w formule cross border powinni podpatrywać chiński e-biznes.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Polscy przedsiębiorcy dość ostrożnie podchodzą do sprzedaży zagranicznej w formule e-commerce. Pandemia jednak po części wymusza tę formę ekspansji.
Brak zapłaty od wykonawcy może oznaczać koniec małej firmy. Istnieją narzędzia prawne, które chronią podwykonawców, ale trzeba wiedzieć, jak z nich korzystać.
Chętnie pomożemy Polsce w odejściu od paliw kopalnych, będziemy wspierać budowę przystępnych cenowo mieszkań i poprawę konkurencyjności firm. A także projekty polsko-ukraińskie – zapowiada Odile Renaud-Basso, prezeska Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju.
Aż 80 proc. Polaków wciąż boi się wzrostu cen zwłaszcza podstawowych produktów. W efekcie stawiają na oszczędzanie, choć jednocześnie ponad 70 proc. planuje polować na okazje podczas czarnego piątku.
Sprzedający w internecie dostają wezwania do podania swoich danych. I boją się, że będą musieli zapłacić podatek. Eksperci uspokajają: od listu z portalu do kontroli z urzędu droga daleka. A wezwania to tylko wypełnienie obowiązków z Dyrektywy DAC7.
Dostęp do nowych technologii sprawił, że skarbówce znacznie łatwiej kontrolować podatników w sieci, zarówno dużych przedsiębiorców, jak i zwykłych Kowalskich handlujących na platformach sprzedażowych.
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Zarząd Legimi ujawnił, co oznacza „nieznacząca” zmiana liczby subskrybentów. Platforma przyznała, że w miesiąc straciła kilka procent abonentów za sprawą zmiany oferty i awantury z wydawcami książek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas