Reklama
Rozwiń
Reklama

Sygnalista w firmie: zgłoszenie nieprawidłowości nie naruszy pracowniczego obowiązku lojalności

Stosunek zatrudnienia nie może ograniczać wolności słowa, zakazując sprzeciwiania się zachowaniom pracodawcy, które są niezgodne z prawem. Zgłoszenie nieprawidłowości nie naruszy pracowniczego obowiązku lojalności.

Aktualizacja: 08.05.2021 08:40 Publikacja: 08.05.2021 00:01

Sygnalista w firmie: zgłoszenie nieprawidłowości nie naruszy pracowniczego obowiązku lojalności

Foto: Adobe Stock

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika zakreślonym przez kodeks pracy jest dbanie o dobro zakładu pracy, ochrona jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. Nazywa się go pracowniczym obowiązkiem lojalności.

Implementacja tzw. dyrektywy o ochronie sygnalistów stawia pod znakiem zapytania zasadność tej regulacji. Czy pracownik może być lojalny w stosunku do pracodawcy i jednocześnie informować organy publiczne o jego przewinieniach? Jak należy rozumieć obowiązek lojalności w relacji do dyrektywy o ochronie sygnalistów? Czy obowiązek lojalności pracowniczej będzie miał rację bytu po wprowadzeniu przepisów dotyczących sygnalistów?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy pokolenie Z wymusi zmiany w Kodeksie pracy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Kadry i Płace
Lawina korekt w ZUS i urzędach skarbowych
Kadry i Płace
Prowokowanie pracownika nie zawsze popłaca
Kadry i Płace
O czym pracodawca nie musi mówić związkom zawodowym?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Kadry i Płace
O czym kadrowi zapominają powiadomić ZUS?
Reklama
Reklama