Reklama
Rozwiń
Reklama

Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Uchybienie, zwłaszcza umyślne, regulacjom obowiązującym u kontrahenta, może być przyczyną zwolnienia pracownika. W szczególności gdy dotyczą one kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy.

Publikacja: 15.12.2021 14:25

Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Foto: Adobe Stock

Pandemia COVID-19 wymusiła konieczność dostosowania się do licznych zmian zarówno przez pracodawców, jak i pracowników. Zasady polityki bezpieczeństwa w celu przeciwdziałania szerzeniu się wirusa SARS-CoV-2 zaczęły odgrywać kluczową rolą w relacjach gospodarczych. W związku z tym pojawiła się wątpliwość, jak daleko może sięgać odpowiedzialność pracownika za uchybienie zasadom polityki bezpieczeństwa kluczowego klienta przedsiębiorstwa. W szczególności czy naruszenie polityk nie u pracodawcy, a u zewnętrznego kontrahenta, uzasadnia rozwiązanie umowy o pracę.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Reklama
Reklama
Reklama