Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Uchybienie, zwłaszcza umyślne, regulacjom obowiązującym u kontrahenta, może być przyczyną zwolnienia pracownika. W szczególności gdy dotyczą one kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy.

Publikacja: 15.12.2021 14:25

Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Foto: Adobe Stock

Pandemia COVID-19 wymusiła konieczność dostosowania się do licznych zmian zarówno przez pracodawców, jak i pracowników. Zasady polityki bezpieczeństwa w celu przeciwdziałania szerzeniu się wirusa SARS-CoV-2 zaczęły odgrywać kluczową rolą w relacjach gospodarczych. W związku z tym pojawiła się wątpliwość, jak daleko może sięgać odpowiedzialność pracownika za uchybienie zasadom polityki bezpieczeństwa kluczowego klienta przedsiębiorstwa. W szczególności czy naruszenie polityk nie u pracodawcy, a u zewnętrznego kontrahenta, uzasadnia rozwiązanie umowy o pracę.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Luka w systemie ochrony sygnalistów
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Kadry i Płace
Co grozi pracodawcy, jeśli zatrudniony przez niego kierowca stracił prawo jazdy?
Kadry i Płace
Dane sygnalistów powinny być podwójnie chronione. Niestety jest luka
Kadry i Płace
Pracodawca pozwany przez pracownika musi się liczyć z wydatkami
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Kadry i Płace
Czy przyszły koniec kadencji w zarządzie uzasadni wypowiedzenie?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej