Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Uchybienie, zwłaszcza umyślne, regulacjom obowiązującym u kontrahenta, może być przyczyną zwolnienia pracownika. W szczególności gdy dotyczą one kwestii bezpieczeństwa i higieny pracy.

Publikacja: 15.12.2021 14:25

Narażenie firmy na utratę kluczowego klienta uzasadnia rozstanie

Foto: Adobe Stock

Pandemia COVID-19 wymusiła konieczność dostosowania się do licznych zmian zarówno przez pracodawców, jak i pracowników. Zasady polityki bezpieczeństwa w celu przeciwdziałania szerzeniu się wirusa SARS-CoV-2 zaczęły odgrywać kluczową rolą w relacjach gospodarczych. W związku z tym pojawiła się wątpliwość, jak daleko może sięgać odpowiedzialność pracownika za uchybienie zasadom polityki bezpieczeństwa kluczowego klienta przedsiębiorstwa. W szczególności czy naruszenie polityk nie u pracodawcy, a u zewnętrznego kontrahenta, uzasadnia rozwiązanie umowy o pracę.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Przyzwolenie na pracę po godzinach
Kadry i Płace
Sobota przy biurku, niedziela z laptopem. Jak zrekompensować pracę w dni wolne?
Kadry i Płace
Jak oddać wolne za święto wypadające w sobotę?
Kadry i Płace
Kiedy ZUS może zakwestionować wysokość pensji pracownika?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Kadry i Płace
Jak rozpocząć współpracę z freelancerem?