Reklama
Rozwiń
Reklama

Poglądy polityczne i przekonania religijne źródłem konfliktów w firmie - obowiązki pracodawcy

Poglądy polityczne i przekonania religijne to częste źródła konfliktów również w miejscu pracy. Pracodawca nie może biernie przyglądać się wynikającym stąd atakom na pracownika.

Aktualizacja: 14.03.2021 13:13 Publikacja: 13.03.2021 23:01

Poglądy polityczne i przekonania religijne źródłem konfliktów w firmie - obowiązki pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Jak zapanować nad sytuacjami konfliktowymi w firmie, gdy podłożem niepożądanych zachowań pracowników stają się czynniki, na które pracodawca tak naprawdę nie ma wpływu? A nie ma wpływu na przekonania religijne, poglądy polityczne, światopogląd itd. Wieszanie i zdejmowanie krzyży, artykułowanie poglądów politycznych, noszenie w pracy serduszka WOŚP czy popularnej obecnie błyskawicy to tylko niektóre, najbardziej spektakularne źródła konfliktów. W ich efekcie niektórzy pracownicy (w szczególności „nosiciele" niepopularnych w danym środowisku pracowniczym poglądów) spotykają się z zachowaniami, które są aktami dyskryminacji (głównie molestowania), a w skrajnych sytuacjach nawet mobbingu.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama