Aktualizacja: 19.04.2025 21:48 Publikacja: 03.08.2022 22:20
Foto: Adobe Stock
- Zatrudniamy w spółce pracownika z lekkim stopniem niepełnosprawności. W wyniku błędu wręczyliśmy mu informację o warunkach zatrudnienia, w której poinformowaliśmy go, że przysługuje mu 36 dni urlopu. Czy mamy obowiązek udzielić mu dodatkowych 10 dni urlopu? W regulaminie pracy mamy zapis, że dodatkowe 10 dni urlopu przysługuje tylko pracownikom z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności, o czym ta osoba była informowana przy podpisywaniu umowy o pracę. Czy możemy udzielić pracownikowi na jego wniosek urlopu w częściach, z których żadna nie będzie trwała łącznie 14 dni? – pyta czytelniczka.
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas