Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Pracodawca ma obowiązek przekazać każdemu pracownikowi informację o podstawowych warunkach zatrudnienia. Zwykle nie poniesie jednak negatywnych konsekwencji, jeżeli w takiej informacji będą błędy.

Publikacja: 03.08.2022 22:20

Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Foto: Adobe Stock

- Zatrudniamy w spółce pracownika z lekkim stopniem niepełnosprawności. W wyniku błędu wręczyliśmy mu informację o warunkach zatrudnienia, w której poinformowaliśmy go, że przysługuje mu 36 dni urlopu. Czy mamy obowiązek udzielić mu dodatkowych 10 dni urlopu? W regulaminie pracy mamy zapis, że dodatkowe 10 dni urlopu przysługuje tylko pracownikom z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności, o czym ta osoba była informowana przy podpisywaniu umowy o pracę. Czy możemy udzielić pracownikowi na jego wniosek urlopu w częściach, z których żadna nie będzie trwała łącznie 14 dni? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia