Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Pracodawca ma obowiązek przekazać każdemu pracownikowi informację o podstawowych warunkach zatrudnienia. Zwykle nie poniesie jednak negatywnych konsekwencji, jeżeli w takiej informacji będą błędy.

Publikacja: 03.08.2022 22:20

Pomyłka szefa nie zwiększy uprawnień pracownika

Foto: Adobe Stock

- Zatrudniamy w spółce pracownika z lekkim stopniem niepełnosprawności. W wyniku błędu wręczyliśmy mu informację o warunkach zatrudnienia, w której poinformowaliśmy go, że przysługuje mu 36 dni urlopu. Czy mamy obowiązek udzielić mu dodatkowych 10 dni urlopu? W regulaminie pracy mamy zapis, że dodatkowe 10 dni urlopu przysługuje tylko pracownikom z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności, o czym ta osoba była informowana przy podpisywaniu umowy o pracę. Czy możemy udzielić pracownikowi na jego wniosek urlopu w częściach, z których żadna nie będzie trwała łącznie 14 dni? – pyta czytelniczka.

Pozostało 84% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Czy brak odzewu w procesie rekrutacji to dyskryminacja?
Kadry i Płace
Zakaz handlu w niedzielę i święta. Kogo obowiązuje i co grozi za jego łamanie?
Kadry i Płace
Jak łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą wpływa na uprawnienia pracownicze?
Kadry i Płace
Czy firmy muszą rozpatrywać zgłoszenia anonimowe sygnalistów?
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Sygnaliści - kiedy godzina zero? Od kiedy można zgłaszać nieprawidłowości?