Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Pracodawca nie ma prawa stosować monitoringu wizyjnego i dźwiękowego w mieszkaniu pracownika zdalnego. A narzędzie informatyczne do kontroli wydajności i zaangażowania pracownika nie może naruszać jego prywatności.

Publikacja: 05.10.2023 05:00

Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Foto: Adobe Stock

W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego i powszechnego wykorzystania pracy zdalnej istnieje coraz większe zapotrzebowanie na wyważoną analizę praw i obowiązków pracodawców i pracowników w kontekście monitorowania aktywności pracowników w trybie zdalnym. W oparciu o przepisy art. 6728 kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) można sformułować dopuszczalne granice oraz wymogi monitorowania pracy zdalnej za pomocą narzędzi informatycznych.

Podstawa prawna

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Granica między zdalnym a zagranicznym
Kadry i Płace
Co oznacza dla pracodawców i pracowników równość płac?
Kadry i Płace
Na co zwrócić uwagę, wykazując przychody pracującego emeryta lub rencisty?
Kadry i Płace
Praca w gospodarstwie rolnym wydłuża staż pracy
Kadry i Płace
Praca zdalna cudzoziemców w Polsce: nieprecyzyjne przepisy, realne zagrożenia