Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Pracodawca nie ma prawa stosować monitoringu wizyjnego i dźwiękowego w mieszkaniu pracownika zdalnego. A narzędzie informatyczne do kontroli wydajności i zaangażowania pracownika nie może naruszać jego prywatności.

Publikacja: 05.10.2023 05:00

Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Foto: Adobe Stock

W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego i powszechnego wykorzystania pracy zdalnej istnieje coraz większe zapotrzebowanie na wyważoną analizę praw i obowiązków pracodawców i pracowników w kontekście monitorowania aktywności pracowników w trybie zdalnym. W oparciu o przepisy art. 6728 kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) można sformułować dopuszczalne granice oraz wymogi monitorowania pracy zdalnej za pomocą narzędzi informatycznych.

Podstawa prawna

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Tarcza okazuje się czasem skuteczną bronią
Kadry i Płace
Sygnalista czy jednak aferzysta? Pracownicy nadużywają przepisów.
Kadry i Płace
Od czerwca duże zmiany na rynku pracy. Co się zmienia dla firm i zatrudnionych?
Kadry i Płace
Zwolniony związkowiec nie zawsze wróci do pracy - ważny wyrok sądu
Kadry i Płace
Jak bronić się przed roszczeniami pracowników?
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Może być w piżamie, byle na trzeźwo
Kadry i Płace
Czy zespół Rafała Brzoski ułatwi rozliczenia z ZUS?