Reklama
Rozwiń

Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Pracodawca nie ma prawa stosować monitoringu wizyjnego i dźwiękowego w mieszkaniu pracownika zdalnego. A narzędzie informatyczne do kontroli wydajności i zaangażowania pracownika nie może naruszać jego prywatności.

Publikacja: 05.10.2023 05:00

Czy pracodawca może monitorować pracownika przy pracy zdalnej?

Foto: Adobe Stock

W dobie dynamicznego rozwoju technologicznego i powszechnego wykorzystania pracy zdalnej istnieje coraz większe zapotrzebowanie na wyważoną analizę praw i obowiązków pracodawców i pracowników w kontekście monitorowania aktywności pracowników w trybie zdalnym. W oparciu o przepisy art. 6728 kodeksu pracy oraz Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) można sformułować dopuszczalne granice oraz wymogi monitorowania pracy zdalnej za pomocą narzędzi informatycznych.

Podstawa prawna

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nielegalne zatrudnianie cudzoziemców to ryzykowne oszczędności
Kadry i Płace
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców. Sześć kroków, jak zrobić to legalnie
Kadry i Płace
Mobbing? Szef nie wypłaci odszkodowania osobom nadmiernie wrażliwym
Kadry i Płace
Wypalenie zawodowe. Jak rozpoznać i kiedy przysługuje zwolnienie lekarskie?
Kadry i Płace
Kiedy wykorzystać urlop, by nie przepadł?
Kadry i Płace
Spór o odroczone składki ZUS w pandemii. Sąd przyznał rację pracodawcy