Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak prawidłowo archiwizować teczki pracowników?

Równie istotne, jak gromadzenie i prowadzenie dokumentacji pracowniczej, jest przechowywanie materiałów dotyczących byłych zatrudnionych. I to w odpowiedni sposób oraz przez z góry określony czas. Inaczej pracodawcę mogą spotkać dotkliwe konsekwencje.

Publikacja: 23.01.2025 04:50

Jak prawidłowo archiwizować teczki pracowników?

Foto: Adobe Stock

Podjęcie decyzji co do sposobu przechowywania akt pracowniczych byłych podwładnych leży w gestii zatrudniającego. Pracodawca może swobodnie wybrać, czy będzie przechowywał archiwa w tradycyjnej postaci papierowej, czy będą one miały formę elektroniczną. Niezależnie od decyzji, musi zadbać o zachowanie poufności, integralności, kompletności oraz dostępności kartotek w warunkach niegrożących uszkodzeniem lub zniszczeniem. Środki ochronne przechowywanych materiałów, które powinna wdrożyć firma, różnią się jednak w zależności od postaci archiwów.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Czy czeka nas fala zwolnień?
Kadry i Płace
Zawieszenie uprawnień odbiera pracownikom świadczenia, ale chroni ich miejsca pracy
Kadry i Płace
Jak zgodnie z prawem planować i rozliczać pracę pod koniec roku?
Kadry i Płace
Sąd przywraca do pracy na poprzednim stanowisku
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Kadry i Płace
Kto od stycznia będzie mógł skorzystać z dłuższego urlopu?
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama