Reklama

Ochrona prywatności pracowników ma granice

W pierwszej chwili można uznać za cokolwiek zdumiewające, że zasadniczy spór o wartości rozgrywa się na gruncie pracy.

Publikacja: 04.12.2019 17:30

Ochrona prywatności pracowników ma granice

Foto: 123RF

Prawo pracy, w porównaniu do wielkich konfliktów politycznych czy choćby sporów prawnych o dostęp do informacji lub o własność intelektualną, wydaje się bowiem jakby mniej ważne. To jest jednak tylko jedna strona medalu. Z drugiej bowiem strony prawo pracy jest powszechne, zrozumiałe dla wszystkich i angażuje masową wyobraźnię. Dotyczy bowiem prawie każdego.

Sprawa López Ribalda, którą Europejski Trybunał Praw Człowieka rozpoznał w dwóch instancjach, jest par excellance sprawą o wartości podstawowe. Trybunał to uwzględnia i w sposób – jak sądzę – świadomy, stosuje tu wyrafinowaną strategię polegającą na tym, że po wydaniu wyroku w pierwszej instancji wsłuchuje się w dyskusję publiczną i reakcje różnych środowisk. Dopiero następnie, czyli np. po półtora roku, wydaje wyrok rewanżowy. Tym razem w składzie Wielkiej Izby.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Szef też może być ofiarą mobbingu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Kadry i Płace
Kiedy i komu pracodawca może oddać dzień wolny za 1 listopada?
Kadry i Płace
Ile dni urlopu kodeksowego i dodatkowego będzie przysługiwać po zmianie etatu?
Kadry i Płace
Prawo do urlopu wypoczynkowego jest bezwarunkowe - ważny wyrok TSUE
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kadry i Płace
Czy można zatrudnić młodocianego na podstawie umowy o pracę?
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama
Reklama