Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Home office to forma zatrudnienia nieuregulowana w przepisach prawa. To utrudnia, ale nie uniemożliwia jej stosowania. Należy jednak ustalić zasady wykonywania pracy w ten sposób.

Publikacja: 19.01.2020 00:01

Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Foto: 123RF

Coraz więcej Polaków chce pracować zdalnie, a możliwość wykonywania czynności zawodowych poza biurem staje się pożądanym benefitem. Z badania State of Remote Work 2019 przeprowadzonego przez Owl Labs wynika, że praca jest źródłem szczęścia dla około 55 proc. pracowników stacjonarnych, a w przypadku pracowników zdalnych – aż dla 71 proc. badanych. Tym, co przyciąga do tej formy świadczenia pracy, jest w szczególności większa szansa na zachowanie work-life balance, mniejszy stres oraz unikanie dojazdów do biura. Przekłada się to na wzrost produktywności pracowników zdalnych.

Pozostało 95% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Łukasz Guza: Czy firmy będą musiały informować pracowników o AI?
Materiał Promocyjny
Firmy same narażają się na cyberataki
Kadry i Płace
Kiedy małżonek jest dla ZUS osobą współpracującą przy działalności?
Kadry i Płace
Sygnaliści. Jak prowadzić postępowania wyjaśniające w praktyce?
Kadry i Płace
Jakie opłaty od pism procesowych w sprawach z prawa pracy?
Materiał Promocyjny
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Kadry i Płace
Kiedy nie przysługuje zwolnienie na poszukiwanie pracy?