Reklama
Rozwiń

Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Home office to forma zatrudnienia nieuregulowana w przepisach prawa. To utrudnia, ale nie uniemożliwia jej stosowania. Należy jednak ustalić zasady wykonywania pracy w ten sposób.

Publikacja: 19.01.2020 00:01

Home office: jak ustalić zasady wykonywania pracy zdalnej

Foto: 123RF

Coraz więcej Polaków chce pracować zdalnie, a możliwość wykonywania czynności zawodowych poza biurem staje się pożądanym benefitem. Z badania State of Remote Work 2019 przeprowadzonego przez Owl Labs wynika, że praca jest źródłem szczęścia dla około 55 proc. pracowników stacjonarnych, a w przypadku pracowników zdalnych – aż dla 71 proc. badanych. Tym, co przyciąga do tej formy świadczenia pracy, jest w szczególności większa szansa na zachowanie work-life balance, mniejszy stres oraz unikanie dojazdów do biura. Przekłada się to na wzrost produktywności pracowników zdalnych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nielegalne zatrudnianie cudzoziemców to ryzykowne oszczędności
Kadry i Płace
Zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców. Sześć kroków, jak zrobić to legalnie
Kadry i Płace
Mobbing? Szef nie wypłaci odszkodowania osobom nadmiernie wrażliwym
Kadry i Płace
Wypalenie zawodowe. Jak rozpoznać i kiedy przysługuje zwolnienie lekarskie?
Kadry i Płace
Kiedy wykorzystać urlop, by nie przepadł?
Kadry i Płace
Spór o odroczone składki ZUS w pandemii. Sąd przyznał rację pracodawcy