Reklama

W jakiej kondycji jest dziś sektor spożywczy? Dobrej, choć rośnie eksport jaj

Polscy producenci żywności radzą sobie dobrze, jednak lista ryzyka jest długa. Wojna handlowa i choroby - ptasia grypa czy pryszczyca, a także najwyższe ceny energii, to stała lista obaw sektora spożywczego.

Publikacja: 21.03.2025 14:00

Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności

Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności

Foto: tvrp.pl

Gościem red. Aleksandry Ptak-Iglewskiej w programie „Magazyn o Biznesie” był Andrzej Gantnter, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. W rozmowie o kondycji sektora żywności ekspert przyznał, że w Polsce producenci radzą sobie nieźle, martwią ich natomiast – choroby zwierząt, ceny energii, a także – prace nad Rozszerzona Odpowiedzialnością Producenta.

Polska produkcja żywności jest w relatywnie dobrej kondycji, jak choćby sektor mleczarski, ale to co się dzieje obecnie z globalnym handlem, potencjalnymi cłami, powoduje, że nikt nie może być pewny dnia ani godziny, mówił Gantner. Do tego wysyp chorób, w USA zabrakło obecnie jaj przez epidemię ptasiej grypy, ta choroba działa także w Europie – do tego tutaj rozwija się epidemia pryszczycy, obie te choroby zwierzęce zagrażają produkcji mięsa.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Magazyn o biznesie
USA-Chiny: to tylko chwilowe zawieszenie broni
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Magazyn o biznesie
Tracz: ucieczka biznesu norek na Ukrainę to mity
Magazyn o biznesie
Silna korekta na złocie. Co się dzieje na rynku złota?
Magazyn o biznesie
Sukcesy i porażki gospodarcze koalicji rządzącej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Magazyn o biznesie
Jak sklepy stacjonarne chcą współżyć z online
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama