Reklama

Majówka w sklepach: to pogoda rozdaje karty. Handel czeka na system kaucyjny

- Krytyczna w tym całym przedsięwzięciu jest pogoda. Jeżeli będzie ciepło, będziemy obserwowali wzrost sprzedaży napojów chłodzących, prawdopodobnie piwa – mówi o majówce Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu w rozmowie o majówce, kondycji polskiego handlu i przygotowaniach do wprowadzenia systemu kaucyjnego.

Publikacja: 02.05.2025 14:00

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu

Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu

Foto: tvrp.pl

Dobra pogoda na majówkę zapowiada wzrost sprzedaży żywności związanej z biesiadowaniem, a sklepy spodziewają się wzrostu sprzedaży napojów, piwa, choć wódki nieco mniej, zapowiada w programie Magazyn o Biznesie Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu, w rozmowie z red. Aleksandrą Ptak-Iglewską.  Wzrośnie też sprzedaż lodów, akcesoriów i produktów do grilla też na pewno. Wszystko, pod warunkiem, „że będzie ładnie”.  Mamy w tym roku nietypową sytuację z uwagi na to, że majówka przychodzi półtora tygodnia po Wielkiejnocy, i w końcu kwietnia wystąpiła kumulacja, dlatego wzrost sprzedaży z powodu majówki nie będzie aż tak widoczny, jak wtedy, gdy jest to jedyne święto w miesiącu. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Magazyn o biznesie
Jak zarządzać finansami w rodzinie?
Magazyn o biznesie
Święta, wyzwania i ataki hakerskie w sektorze spożywczym
Magazyn o biznesie
Urbaniak: Umowy o wolnym handlu mają dziś większy sens niż wcześniej
Magazyn o biznesie
Maliszewski: to terror gospodarczy. Rozmowa o starciach rolników z handlem
Magazyn o biznesie
Nie chcemy, żeby ustawa o PIP uderzyła w biznes
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama