Aktualizacja: 03.05.2025 00:29 Publikacja: 02.05.2025 14:00
Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu
Foto: tvrp.pl
Dobra pogoda na majówkę zapowiada wzrost sprzedaży żywności związanej z biesiadowaniem, a sklepy spodziewają się wzrostu sprzedaży napojów, piwa, choć wódki nieco mniej, zapowiada w programie Magazyn o Biznesie Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu, w rozmowie z red. Aleksandrą Ptak-Iglewską. Wzrośnie też sprzedaż lodów, akcesoriów i produktów do grilla też na pewno. Wszystko, pod warunkiem, „że będzie ładnie”. Mamy w tym roku nietypową sytuację z uwagi na to, że majówka przychodzi półtora tygodnia po Wielkiejnocy, i w końcu kwietnia wystąpiła kumulacja, dlatego wzrost sprzedaży z powodu majówki nie będzie aż tak widoczny, jak wtedy, gdy jest to jedyne święto w miesiącu.
Nastroje konsumentów w dół, ale wskaźnik PMI w górę. - Inwestorów już nie zaskakuje duża zmienność. Zaskakują za...
Biurokracja za Odrą już znacznie przerosła tę w Polsce
Mimo braku opadów wody dla konsumentów nie będzie brakować
- Europa zostaje w tej chwili wręcz zmuszona do działania, obudzona z letargu inwestycyjnego - mówi Wojciech War...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
- Sporo prognoz mówi, że UE jest skazana na pożarcie USA i Chin, ale one są nieprawdziwe, UE zareaguje – mówi Ma...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas