E-sklepom przez smartfony umykają gigantyczne przychody

Nawet 231 mln euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie – wynika z przeprowadzonego właśnie przez Google i firmę E-point audytu.

Publikacja: 05.01.2022 13:33

Liczba mobilnych internautów stale wzrasta. Jednocześnie aż 70 proc. kupujących rezygnuje z dokończe

Liczba mobilnych internautów stale wzrasta. Jednocześnie aż 70 proc. kupujących rezygnuje z dokończenia zakupów na komórce.

Foto: Adobe Stock

Problem to m.in. nieprawidłowy design serwisu względem ekranów telefonów oraz powolne działanie. Wyzwanie jest potężne, bowiem m-commerce (zakupy internetowe na urządzeniach mobilnych) to wiodący trend w branży. Klienci polskiego e-commerce to w większości właśnie użytkownicy smartfonów. Dane wskazują, że liczba mobilnych internautów stale wzrasta. Jednocześnie aż 70 proc. kupujących rezygnuje z dokończenia zakupów na komórce. Eksperci twierdzą, że usuwanie barier w korzystaniu z urządzeń mobilnych mogłoby znacząco przyczynić się do zwiększenia przychodów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Inwestycje
Ceidg.gov.pl kończy swój żywot. Czas na biznes.gov.pl. Sam rejestr CEIDG zostaje
Inwestycje
Firmy z tej branży najbardziej podatne na cyberokup
Inwestycje
Usługi chmurowe od wielu dostawców – tego szukają firmy
Inwestycje
Firmy mniej odporne na cyberataki. Specjalistów jak na lekarstwo
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Inwestycje
Cyfrowy obieg dokumentów czy wciąż papier?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń