Reklama

Ochrona w erze ataków ransomware

Nawet najbardziej rygorystyczne procedury nie zagwarantują pełnej odporności na incydenty związane z bezpieczeństwem informacji, dlatego najlepszym sposobem ochrony przed ransomware jest prewencja.

Publikacja: 31.03.2025 10:33

Ochrona w erze ataków ransomware

Foto: Adobe Stock

Ransomware to jeden z najgroźniejszych rodzajów złośliwego oprogramowania (malware), który szyfruje dane i wymusza okup w zamian za klucz deszyfrujący umożliwiający ich odzyskanie. Choć głównym celem ataku ransomware jest uzyskanie okupu, cyberprzestępcy często grożą również opublikowaniem wykradzionych informacji w przypadku odmowy zapłaty. W skutecznie przeprowadzonym ataku odzyskanie danych bez klucza deszyfrującego jest praktycznie niemożliwe. Niestety, nawet po uiszczeniu okupu nie ma żadnej gwarancji, że przestępcy rzeczywiście dostarczą klucz. W niektórych przypadkach użytkownicy są ponownie atakowani, a zamiast odzyskanych plików otrzymują uszkodzone lub bezużyteczne dane.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
Dostawca wysokiego ryzyka – kto zapłaci?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nawigator prawny Poradnik
Cyberbezpieczeństwo w biznesie: trzy regulacje, jeden system zarządzania
Nawigator prawny Poradnik
Credit bidding w upadłości – czy to już czas, by zmienić polskie przepisy?
Nawigator prawny Poradnik
Podwyższenie kapitału zakładowego a schematy podatkowe – nowa interpretacja ogólna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nawigator prawny Poradnik
Osobowość prawna – kiedy spółka staje się tarczą dla nadużyć
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama