Aktualizacja: 07.12.2024 15:36 Publikacja: 19.08.2024 13:14
Oskar Gińko, Kancelaria AOMB
Foto: tv.rp.pl
Oskar Gińko, partner, polski i europejski rzecznik patentowy w kancelarii AOMB, wyjaśnia czym jest patent, jakie są jego funkcje w kontekście przedsiębiorstwa oraz jakie korzyści płyną z posiadania patentów. Omówi korzyści i ryzyka związane z licencjonowaniem patentów oraz trendy w dziedzinie ochrony patentowej, które mogą wpłynąć na strategie biznesowe w przyszłości.
Czym jest patent?
Ataki phishingowe, klęski żywiołowe, a nawet działania związane z wojną hybrydową to tylko niektóre z wyzwań, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorcy w obszarach cyberbezpieczeństwa swojej firmy.
Każda branża ma swoje specyficzne koszty, które mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów.
Brak pełnej weryfikacji kontrahentów może prowadzić do strat finansowych i reputacyjnych. Współpraca z firmami zaangażowanymi w oszustwa podatkowe niesie za sobą ryzyko kontroli skarbowej, grzywny lub kary administracyjnej.
Opinie w internecie to jeden z kluczowych elementów, które kształtują wizerunek firmy. Współcześni konsumenci coraz częściej podejmują swoje decyzje zakupowe, kierując się opiniami dostępnymi w sieci. Paweł Potocki, adwokat z kancelarii Marszałek & Partnerzy, przybliża, jak skutecznie zarządzać reputacją online i unikać poważnych konsekwencji prawnych i wizerunkowych.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej integralnym elementem nowoczesnego środowiska pracy, ale wraz z jej rosnącym znaczeniem pojawiają się również pytania dotyczące regulacji prawnych i etycznych aspektów jej użytkowania. W najnowszym odcinku podcastu „Nawigator Prawny”, radca prawny Anna Hoffman- Flatow z Kancelarii Prawnej JWP analizuje te kwestie szczegółowo.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Znaki towarowe sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami nie mogą być rejestrowane – wynika z przepisów zarówno unijnych, jak i polskich. Problem był jednak ze zdefiniowaniem tych pojęć. Dokument Wspólnej Praktyki CP14 je wyjaśnia.
Marka, logo, znak towarowy, nowy wzór produktu i nowa funkcjonalność – to wszystko może przesądzać o sukcesie i przewadze firmy. Ochrona własności przemysłowej może też być źródłem niepotrzebnych problemów i sporów.
Znamy laureatów konkursu „Młody wynalazca. W poszukiwaniu polskiego Sama Altmana” organizowanego przez „Rzeczpospolitą” wraz z Urzędem Patentowym RP. Pierwszym zwycięzcą został Maciej Ślot.
Atrakcyjny design daje producentom znaczącą przewagę konkurencyjną i zwiększa wartość produktu.
Rejestracja znaku towarowego wydaje się prostym procesem, jednak w praktyce przedsiębiorcy często popełniają błędy, które mogą kosztować ich czas i pieniądze.
Sąd UE orzekł w środę, że słynne zdanie wypowiedziane przez ukraińskiego strażnika granicznego z Wyspy Węży na Morzu Czarnym, nie może zostać zarejestrowane jako unijny znak handlowy, ponieważ ma zbyt silne konotacje polityczne.
Nasi specjaliści są bardziej zdeterminowani, ale za granicą jest większa szansa na nawiązanie kontaktów – uważa Andrzej W. Dudek, wiceprezes PlayWay SA oraz prezes i współzałożyciel Global Teleclinic & Assistance.
Prawo z rejestracji wzoru przemysłowego ma chronić szeroko rozumiany design. Obecnie poza klasycznymi przedmiotami wzornictwa przemysłowego obejmuje bardziej nowoczesne formy przedstawieniowe, takie jak np. graficzne interfejsy, ikony czy animacje.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas