– Poza rynkami azjatyckimi, które były objęte dużą trzyletnią kampanią, prowadzimy obecnie działania promocyjne daleko od Polski, głównie z naszymi partnerami z Grupy Wyszehradzkiej, między innymi w Ameryce Południowej – mówi Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). – W przyszłym roku trochę więcej działań będzie dotyczyć rynku Ameryki Północnej - dodaje.
Cały czas POT skupia się jednak na rynkach europejskich, bo to stąd pochodzi najwięcej turystów. Jak wynika z danych przedstawianych przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, w pierwszym półroczu odnotowano prawie 38 milionów przyjazdów cudzoziemców do Polski. Liczbę turystów oszacowano na prawie 7,8 miliona, z czego ponad 5,5 miliona stanowili turyści z 27 krajów UE. Szczególnie widoczni są odwiedzający z Niemiec (2,8 miliona) i Skandynawii.