Delegacja polskich firm reprezentujących ten właśnie sektor uczestniczy w misji gospodarczej zorganizowanej przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ) do Wietnamu, Indonezji i Malezji.
W wyjeździe biorą udział reprezentanci sektora mleczarskiego, producenci i eksporterzy słodyczy, mięsa oraz piwa, a także polski importer kawy. W Wietnamie przedsiębiorcy uczestniczyli w konferencji „Made In Poland - cooperation opportunities for Vietnamese companies", w której wzięło udział także ponad 120 wietnamskich firm oraz przedstawicieli instytucji rządowych z Wietnamu. Okazję do nawiązania relacji biznesowych dały także zorganizowane rozmowy B2B. 15 kwietnia polskie firmy zaprezentowały swoją ofertę na stoisku narodowym podczas targów Wietnam Expo.
W Indonezji konferencję promującą polski biznes zorganizowano w Dżakarcie. Polska delegacja była także zaproszona na spotkanie z Indonezyjską Radą Koordynacji Inwestycji - indonezyjskim odpowiednikiem PAIIZ. W piątek firmy z Polski prezentowały swoją ofertę na targach Food and Hotel w Dżakarcie, gdzie polska ambasada przygotowała stoisko narodowe.
- Relacje z Indonezją zacieśniają się, o czym świadczy wzrost wzajemnych obrotów handlowych o ponad 9 mln dolarów w 2014 roku - mówiła wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska podczas podobnej jak w Wietnamie konferencji „Made in Poland" zorganizowanej tym razem w Indonezji. Zdaniem Ministerstwa Gospodarki, potencjalnymi obszarami dwustronnej współpracy mają być nowoczesne technologie, sektor spożywczy i przetwórstwo rolno-spożywcze, a także przemysł górniczy, stoczniowy i energetyczny. Polska może się angażować w indonezyjskie inwestycje infrastrukturalne. Można spodziewać się wzrostu eksportu w branży kosmetycznej oraz produkcji sprzętu medycznego.
W kolejnych dniach polska delegacja odwiedza Malezję.