Aktualizacja: 09.05.2025 08:34 Publikacja: 02.11.2019 14:58
Foto: Szyld herbaciarni w jednym z hutongów w centrum Pekinu. Foto: Jacek Strzelecki
Kiedy już zdecydujemy, że Chiny są dla nas strategicznym rynkiem, z którym wiążemy przyszłość, to należy zrozumieć jedno z wielu praw etykiety biznesowej obowiązujących na tym rynku. Dla Chińczyków czas to czas, a pieniądz to pieniądz. Jedynie Chińczycy zajmujący się handlem międzynarodowym poza Chinami przykładają wagę do działania na czas. Tymczasem Chińczyk w Państwie Środka woli dopracować wszystko do ostatniego szczegółu lub zaczekać, gdy nadejdą sprzyjające okoliczności. Zdaniem Chińczyków 拔苗助长 Bá miáo zhù zhǎng (czyt. ba miao dżu dżang), czyli działanie na skróty, w pośpiechu prowadzi jedynie do porażki. Partner w biznesie, który widzi tylko koniec aktualnego dnia, nie ma czego szukać w Chinach. Jedynie współpraca oparta na długim związku i perspektywicznym myśleniu gwarantuje sukces. Jak to zrobić?
Reaktywację biura handlowego PAIH w Kijowie oraz powstanie drugiej placówki Agencji w zachodniej Ukrainie oraz w...
Stany Zjednoczone są już dla Polski siódmym rynkiem eksportowym z trzyprocentowym udziałem w całym polskim ekspo...
Po latach oczekiwania polscy producenci wołowiny mają szansę wejść do nielicznej grupy eksporterów mięsa wołoweg...
Ostatnie tygodnie przyniosły Uzbekistanowi szereg ważnych wydarzeń o charakterze politycznym. Pod koniec kwietni...
Na warszawskim Lotnisku Chopina powstał punkt wydawania paszportów tymczasowych. Polscy podróżni, w tym przedsię...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas