Targi China – CEEC Expo and International Consumer Goods Fair (China – CEEC Expo) organizuje od 2015 roku Ministerstwo Handlu Chińskiej Republiki Ludowej. Zaprasza na nie państwa inicjatywy współpracy gospodarczej między Chinami a 17 krajami z Europy Środkowo-Wschodniej (tzw. inicjatywa 17+1), w tym Polskę. Wydarzenie odbywało się dotychczas co roku w czerwcu w mieście Ningbo. I gromadziło tysiące chińskich handlowców, agentów, importerów oraz przedstawicieli sieci dystrybucji.
Bez wyjazdu do Chin
Tegoroczna edycja targów również odbędzie się w czerwcu (rozpocznie się 8 czerwca) tyle że nie trzeba lecieć do Państwa Środka gdyż impreza odbędzie się wirtualnie.
– Przeniesienie targów do świata wirtualnego przed epidemią byłoby dla nas nie do przyjęcia. Jednak aktualnie w Chinach tego rodzaju metoda układania relacji biznesowych jest coraz częstsza i namawiają do niej chińskie władze. Wymusiła to oczywiście pandemia koronawirusa – mówi Jacek Strzelecki, ekspert ds. chińskiego rynku rolno-spożywczego.
CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus: Chińska tarcza antykryzysowa
– Chińczycy są narodem pragmatycznym i potrafią szybko dostosować się do nowych warunków zgodnie z ich narodową cechą: jest kryzys, jest szansa. Polskie firmy, które będą potrafiły dotrzymać tempa narzuconego przez Chińczyków mają szanse nie tylko na kontynuację dotychczasowego eksportu, ale zdobycie nowych odbiorców – dodaje Strzelecki.
Stoisko narodowe
Podczas trzech ostatnich edycji targów China – CEEC Expo polskie stoisko narodowe organizowała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). W 2019 r. zaprezentowało się na nim 36 polskich firm z branży spożywczej, kosmetycznej i jubilerskiej.
CZYTAJ TAKŻE: Jaki jest chiński klient?
Teraz polscy przedsiębiorcy mogą ponownie zaprezentować się na tych targach. Tyle że w sieci i bezpłatnie.
Zarejestrować się na targi można do 15 maja poprzez stronę organizatora Przedsiębiorcy będą mogli wzbogacić wirtualne stoisko materiałami multimedialnymi i porozmawiać z potencjalnymi kupcami online. PAIH pomaga w rejestracji.
CZYTAJ TAKŻE: Opakowanie w Chinach to czynnik sukcesu