Aktualizacja: 15.02.2025 18:51 Publikacja: 21.11.2021 13:08
W Indiach warto dokładnie zaplanować ze sprawdzonymi lokalnymi partnerami kwestie logistyczne, gdyż terminowość dostaw jest wyzwaniem ze względu na stan infrastruktury, kulturę biznesową oraz nastawienie części indyjskiej administracji.
Foto: travelview
Jak więc znaleźć wiarygodne instytucje wsparcia w ekspansji na rynek indyjski? Indie są obecnie trzecią gospodarką globu wedle parytetu siły nabywczej i szóstą nominalnie. Ponadmiliardowa i wciąż młoda populacja sprawia, że wiele firm uważa indyjski rynek za naturalne miejsce ekspansji międzynarodowej. Jeszcze niedawno kojarzone prawie wyłącznie z usługami IT dla biznesu, Indie obecnie coraz częściej stają się miejscem innowacji konsumenckich w gospodarce cyfrowej. Olbrzymie potrzeby inwestycyjne, zwłaszcza jeśli chodzi infrastrukturę, logistykę, energetykę czy ochronę środowiska są postrzegane w rosnącym stopniu jako szansa biznesowa.
Kraje dobrze współpracujące z Chinami robią na tym nieprawdopodobne biznesy, a my z jednej strony mamy olbrzymie potencjalne możliwości, a z drugiej niewielką skuteczność – mówią Ireneusz Ozga, prezes i Jerzy Glinka, przewodniczący rady nadzorczej Vici Group.
Podczas międzynarodowych targów żywności Anuga w Kolonii w Niemczech dało się zauważyć, że wielu producentów żywności nie potrafi się odnaleźć w kryzysowej sytuacji. Za to dobrze wizerunkowo wypadły polskie firmy.
Rynki zwane trzecimi są bardziej odległe i trudniejsze do zawojowania, ale można na nich uzyskać wyższą marżę, zyskać rzesze nowych klientów i tym samym zupełnie inną skalę biznesu. Warto jednak swe kontrakty zabezpieczyć.
Już za 2 tygodnie rozpocznie się Światowa Wystawa EXPO w Dubaju. Nasz kraj nastawia się przede wszystkim na promocję gospodarki i rodzimego biznesu, ale nie zabraknie też elementów kultury i sztuki.
Reaktywację biura handlowego PAIH w Kijowie oraz powstanie drugiej placówki Agencji w zachodniej Ukrainie oraz wzmocnienie roli Polski w międzynarodowych instytucjach ds. odbudowy Ukrainy zapowiada Jadwiga Emilewicz, pełnomocnik rządu ds. polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Chiny zastąpiły połowę rosyjskiej ropy dostawami z Brazylii i Afryki. Indie zmniejszą import od 27 lutego, kiedy zaczną obowiązywać pełne sankcje. W marcu chińskie zakupy ropy z Rosji będą niższe o 70 proc. Już skutkuje to spadkiem ceny surowca.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Donald Trump zapowiedział zwiększenie sprzedaży amerykańskiej broni Indiom poczynając od 2025 roku. Nie wykluczył, że Indie kupią od Amerykanów myśliwce piątej generacji F-35.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Alkohole z Polski podbijają rynki zagraniczne, a najlepiej radzą sobie trunki mocne, z wódką na czele. Spada natomiast eksport piwa, a nowym hitem sprzedażowym stają się wina z Polski.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas