Zachowania konsumenckie w Korei Południowej - do zakupów potrzebny jest i nos

Konsumpcja stanowi ważną część życia Koreańczyków. W ten sposób podkreśla się status oraz przynależność do grup społecznych. Warto przyjrzeć się istotnym, a nie zawsze znanym u nas, zachowaniom konsumenckim. Ułatwi to orientację na tamtejszym rynku.

Publikacja: 09.01.2022 15:11

Wejście do targowiska Gwangjang w Seulu.

Wejście do targowiska Gwangjang w Seulu.

Foto: aaron90311

Jak wynika z ostatnich badań ośrodka Pew Research Center, dobrobyt materialny jest wiodącym źródłem sensu życia respondentów z Korei Południowej. Jednocześnie Koreańczycy są społeczeństwem wysoce zorientowanym na wspólnotę. Otoczenie i jego ocena ma ogromny wpływ na zachowanie jednostek. Dlatego południowokoreańscy konsumenci tak bardzo starają się upodabniać do siebie. Podobny wygląd i zachowanie dają im poczucie akceptacji i bycia częścią grupy. Nie jest więc przypadkiem, że będąc w Korei Południowej na drogach zaobserwujemy głównie samochody w kilku standardowych kolorach, tj. czarnym, białym i srebrnym. Wyjątek stanowią pomarańczowe taksówki. Każdy inny kolor będzie wyróżniał się, co dla Koreańczyków może wiązać się z poczuciem wykluczenia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Pierwsze spotkanie biznesowe w Indiach
Nowe Rynki
Moglibyśmy być prymusem jeśli idzie o eksport żywności do Chin
Nowe Rynki
Smart fair w Hongkongu dobre dla polskich MŚP
Nowe Rynki
Gdzie najchętniej lokują się polskie przedsiębiorstwa za granicą?
Nowe Rynki
Polska-Czechy – jakimi towarami handlujemy?
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Nowe Rynki
Rosja – pięć porad jak działać na rosyjskim rynku
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń