Reklama

Zachowania konsumenckie w Korei Południowej - do zakupów potrzebny jest i nos

Konsumpcja stanowi ważną część życia Koreańczyków. W ten sposób podkreśla się status oraz przynależność do grup społecznych. Warto przyjrzeć się istotnym, a nie zawsze znanym u nas, zachowaniom konsumenckim. Ułatwi to orientację na tamtejszym rynku.

Publikacja: 09.01.2022 15:11

Wejście do targowiska Gwangjang w Seulu.

Wejście do targowiska Gwangjang w Seulu.

Foto: aaron90311

Jak wynika z ostatnich badań ośrodka Pew Research Center, dobrobyt materialny jest wiodącym źródłem sensu życia respondentów z Korei Południowej. Jednocześnie Koreańczycy są społeczeństwem wysoce zorientowanym na wspólnotę. Otoczenie i jego ocena ma ogromny wpływ na zachowanie jednostek. Dlatego południowokoreańscy konsumenci tak bardzo starają się upodabniać do siebie. Podobny wygląd i zachowanie dają im poczucie akceptacji i bycia częścią grupy. Nie jest więc przypadkiem, że będąc w Korei Południowej na drogach zaobserwujemy głównie samochody w kilku standardowych kolorach, tj. czarnym, białym i srebrnym. Wyjątek stanowią pomarańczowe taksówki. Każdy inny kolor będzie wyróżniał się, co dla Koreańczyków może wiązać się z poczuciem wykluczenia.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nowe Rynki
Pierwsze spotkanie biznesowe w Indiach
Nowe Rynki
Moglibyśmy być prymusem jeśli idzie o eksport żywności do Chin
Nowe Rynki
Smart fair w Hongkongu dobre dla polskich MŚP
Nowe Rynki
Gdzie najchętniej lokują się polskie przedsiębiorstwa za granicą?
Nowe Rynki
Polska-Czechy – jakimi towarami handlujemy?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama