Marketing online w Japonii. Jak przez sieć dotrzeć do jednego z największych rynków świata?

Duża część Japończyków przedkłada karierę zawodową nad rodzinę. W ten sposób stają się też konsumentami skupionymi głównie na własnych potrzebach.

Publikacja: 29.05.2022 13:46

Japonki i Japończycy cechują się dużą nieufnością wobec nowych marek i rozwiązań. W dotarciu do nich

Japonki i Japończycy cechują się dużą nieufnością wobec nowych marek i rozwiązań. W dotarciu do nich niezbędne jest przygotowanie komunikacji w ich rodzimym języku.

Foto: sutthinon602

Jak zauważa Miłosz Bugajski, specjalista ds. online marketingu w Japonii, japońska klasa średnia to atrakcyjna grupa docelowa. Szczególną uwagę warto poświęcić osobom starszym, którzy posiadają średni największy dochód do dyspozycji i aktywnie uczestniczą w świecie wirtualnym.

Japonia to obecnie druga w Azji i trzecia największa gospodarka na świecie, z PKB wielkości ponad 5 bilionów dolarów. Według danych Banku Światowego za 2020 r. kraj ten zamieszkuje prawie 123 mln ludzi, a średni dochód na mieszkańca to nieco ponad 40 tys. dolarów rocznie. W ostatnich latach eksport na ten atrakcyjny rynek stał się dla polskich przedsiębiorców znacznie prostszy. W lutym 2019 r. weszła w życie umowa o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią, której ważnym elementem jest utworzenie strefy wolnego handlu. Wraz z pełnym wejściem umowy w życie stopniowo liberalizacji ulegnie aż do 99 proc. obecnej wartości importu z Unii Europejskiej. Już teraz znacząco uproszczono zasady eksportu materiałów przemysłowych i wielu towarów spożywczych. Zatem w jaki sposób efektywnie dotrzeć do konsumentów z kraju Kwitnącej Wiśni?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii