Aktualizacja: 19.04.2025 13:14 Publikacja: 29.05.2022 13:46
Japonki i Japończycy cechują się dużą nieufnością wobec nowych marek i rozwiązań. W dotarciu do nich niezbędne jest przygotowanie komunikacji w ich rodzimym języku.
Foto: sutthinon602
Jak zauważa Miłosz Bugajski, specjalista ds. online marketingu w Japonii, japońska klasa średnia to atrakcyjna grupa docelowa. Szczególną uwagę warto poświęcić osobom starszym, którzy posiadają średni największy dochód do dyspozycji i aktywnie uczestniczą w świecie wirtualnym.
Japonia to obecnie druga w Azji i trzecia największa gospodarka na świecie, z PKB wielkości ponad 5 bilionów dolarów. Według danych Banku Światowego za 2020 r. kraj ten zamieszkuje prawie 123 mln ludzi, a średni dochód na mieszkańca to nieco ponad 40 tys. dolarów rocznie. W ostatnich latach eksport na ten atrakcyjny rynek stał się dla polskich przedsiębiorców znacznie prostszy. W lutym 2019 r. weszła w życie umowa o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią, której ważnym elementem jest utworzenie strefy wolnego handlu. Wraz z pełnym wejściem umowy w życie stopniowo liberalizacji ulegnie aż do 99 proc. obecnej wartości importu z Unii Europejskiej. Już teraz znacząco uproszczono zasady eksportu materiałów przemysłowych i wielu towarów spożywczych. Zatem w jaki sposób efektywnie dotrzeć do konsumentów z kraju Kwitnącej Wiśni?
Reaktywację biura handlowego PAIH w Kijowie oraz powstanie drugiej placówki Agencji w zachodniej Ukrainie oraz w...
Stany Zjednoczone są już dla Polski siódmym rynkiem eksportowym z trzyprocentowym udziałem w całym polskim ekspo...
Po latach oczekiwania polscy producenci wołowiny mają szansę wejść do nielicznej grupy eksporterów mięsa wołoweg...
Ostatnie tygodnie przyniosły Uzbekistanowi szereg ważnych wydarzeń o charakterze politycznym. Pod koniec kwietni...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na warszawskim Lotnisku Chopina powstał punkt wydawania paszportów tymczasowych. Polscy podróżni, w tym przedsię...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas