Aktualizacja: 13.02.2025 04:16 Publikacja: 29.05.2022 13:46
Japonki i Japończycy cechują się dużą nieufnością wobec nowych marek i rozwiązań. W dotarciu do nich niezbędne jest przygotowanie komunikacji w ich rodzimym języku.
Foto: sutthinon602
Jak zauważa Miłosz Bugajski, specjalista ds. online marketingu w Japonii, japońska klasa średnia to atrakcyjna grupa docelowa. Szczególną uwagę warto poświęcić osobom starszym, którzy posiadają średni największy dochód do dyspozycji i aktywnie uczestniczą w świecie wirtualnym.
Japonia to obecnie druga w Azji i trzecia największa gospodarka na świecie, z PKB wielkości ponad 5 bilionów dolarów. Według danych Banku Światowego za 2020 r. kraj ten zamieszkuje prawie 123 mln ludzi, a średni dochód na mieszkańca to nieco ponad 40 tys. dolarów rocznie. W ostatnich latach eksport na ten atrakcyjny rynek stał się dla polskich przedsiębiorców znacznie prostszy. W lutym 2019 r. weszła w życie umowa o partnerstwie gospodarczym między Unią Europejską a Japonią, której ważnym elementem jest utworzenie strefy wolnego handlu. Wraz z pełnym wejściem umowy w życie stopniowo liberalizacji ulegnie aż do 99 proc. obecnej wartości importu z Unii Europejskiej. Już teraz znacząco uproszczono zasady eksportu materiałów przemysłowych i wielu towarów spożywczych. Zatem w jaki sposób efektywnie dotrzeć do konsumentów z kraju Kwitnącej Wiśni?
Reaktywację biura handlowego PAIH w Kijowie oraz powstanie drugiej placówki Agencji w zachodniej Ukrainie oraz wzmocnienie roli Polski w międzynarodowych instytucjach ds. odbudowy Ukrainy zapowiada Jadwiga Emilewicz, pełnomocnik rządu ds. polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej.
Stany Zjednoczone są już dla Polski siódmym rynkiem eksportowym z trzyprocentowym udziałem w całym polskim eksporcie. Jednocześnie coraz więcej amerykańskich firm jest niewypłacalnych.
Po latach oczekiwania polscy producenci wołowiny mają szansę wejść do nielicznej grupy eksporterów mięsa wołowego na chiński rynek.
Ostatnie tygodnie przyniosły Uzbekistanowi szereg ważnych wydarzeń o charakterze politycznym. Pod koniec kwietnia przeprowadzono referendum dotyczące zmian w konstytucji. W pierwszej dekadzie maja prezydent Szawkat Mirzijojew ogłosił przedterminowe wybory prezydenckie. Odbędą się one już 9 lipca br.
Na warszawskim Lotnisku Chopina powstał punkt wydawania paszportów tymczasowych. Polscy podróżni, w tym przedsiębiorcy, zmierzający na Wyspy Brytyjskie po spełnieniu pewnych warunków mogą tam szybko otrzymać tymczasowy dokument.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
Podmioty objęte obowiązkiem raportowania niefinansowego będą musiały pokazywać dane z całego łańcucha dostaw. To oznacza, że np. liczenie śladu węglowego będzie dotyczyło większości, jak nie wszystkich polskich firm – mówi Anna Link, dyrektorka zarządzająca Pionu Strategii i Rozwoju Bankowości MŚP i Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Euro Styl z Grupy Dom Development realizuje kilka inwestycji premium w wyjątkowych lokalizacjach blisko centrum Gdańska. Utrzymane w industrialnym klimacie Doki powstają na postoczniowych terenach, gdzie rodzi się nowa, prestiżowa dzielnica Młode Miasto. Esencja i Jaskółcza to z kolei Dolne Miasto - historyczna część śródmieścia, którą okalają wody Motławy. Powstająca tam Esencja wyróżnia się piękną architekturą ze zdobioną elewacją o niespotykanych detalach. Z okien jej apartamentów mamy widoki na wody Nowej Motławy i panoramę Głównego Miasta. Z kolei Jaskółcza urzeka swoim eleganckim stylem nawiązującym do historycznej, kamienicznej zabudowy tego obszaru.
Tesla wykonuje nieoczekiwanie ruchy dotyczące swojej gamy modelowej. Przez chwilę do Modelu S i X zaoferowała dożywotnie darmowe ładowanie, po czym wyłączono możliwość konfigurowania pojazdu. Czy to ma związek ze słabnącą sprzedażą samochodów amerykańskiej marki?
W 2024 r. producent zestawów przeciwlotniczych Piorun osiągnął ponad 235 mln zł zysku netto. Mimo że właśnie ogłoszono wyprodukowanie trzytysięcznej rakiety, to moce produkcyjne są zwiększane wolniej niż planowano.
Takiej transakcji jeszcze w energetyce jądrowej nie było. Z powodu problemów płatniczych, Rosatom próbuje opłacić budowę tureckiego elektrowni jądrowej rosyjskim gazem z Gazpromu.
Adidas ogłosił stworzenie nowej luksusowej linii o nazwie A-Type. To ma być całkowita nowość w ofercie niemieckiego giganta. Produkty tworzące premierową kolekcję A-Type powstały w warsztatach włoskich rzemieślników i wykonane zostały, jak zapewnia producent, z najlepszych materiałów.
Coca-Cola może sprzedawać więcej napojów w opakowaniach plastikowych, jeśli w wyniku ceł na import aluminium nałożonych przez Donalda Trumpa podrożeją puszki aluminiowe. Taką informację przekazał inwestorom dyrektor generalny firmy James Quincey.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas