Azja szansą dla polskiego eksportu

Polski eksport szuka nowych kierunków. Jednym z najbardziej perspektywicznych ma być Azja Południowo-Wschodnia. Kluczowym jest co prawda ogromny rynek Chin, ale także inne kraje regionu mogą stać się miejscem ekspansji polskich producentów. Zwłaszcza, że eksport w tę stronę może być mocno zróżnicowany.

Publikacja: 16.10.2015 10:43

Azja szansą dla polskiego eksportu

Foto: materiały prasowe

Szanse na wzrost sprzedaży w Azji Południowo-Wschodniej ma zwłaszcza polska żywność. Według FAO, do roku 2020 roku liczba mieszkańców tego regionu zwiększy się o 4 proc. do 2,13 miliarda. Co prawda, tempo wzrostu gospodarczego spowalnia, ale w krajach ASEAN nadal ma się utrzymać na poziomie przekraczającym 5 proc. rocznie. Według prognoz Banku Światowego, najszybciej rozwijać będą się Filipiny (o około 6,5 proc. rocznie) i Wietnam (o około 6,3 proc.), ale także Indonezja (o ponad 5 proc.). - Rosnąca zamożność społeczeństw jest podstawowym czynnikiem warunkującym szybki wzrost popytu na artykuły pochodzenia zwierzęcego. Polska spełnia wysokie unijne normy jakościowe i jednocześnie jest konkurencyjna cenowo, co ma duże znaczenie w krajach rozwijających się – podkreśla Paweł Stamburski, dyrektor Departamentu Agrobiznesu w Banku Zachodnim WBK.

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni