Szkolenia pracowników to nie jest zbędny wydatek dla przedsiębiorstwa

Siłą każdego przedsiębiorstwa są pracownicy. Ich postawy i kompetencje mogą decydować o tempie rozwoju firmy i jej pozycji na rynku. Poczucie zaniedbania, zła atmosfera w pracy, brak możliwości awansu – zarówno poziomego, jak i pionowego – mogą skłonić pracownika do odejścia. Rekrutacja nowych osób jest kosztowna i czasochłonna. Takim problemom może zapobiec odpowiednia polityka szkoleniowa firmy.

Publikacja: 30.05.2019 06:10

Szkolenia pracowników to nie jest zbędny wydatek dla przedsiębiorstwa

Foto: 123RF

W wielu przedsiębiorstwach kwestia organizacji szkoleń dla podwładnych wywołuje liczne wątpliwości. Pracodawcy obawiają się, że podnoszenie kompetencji pracowników spowoduje ich odejście, gdy dostaną bardziej satysfakcjonującą propozycję od konkurencyjnej firmy. Wygeneruje to dodatkowe wydatki, takie jak koszty przeprowadzonych kursów i konieczność rekrutacji zewnętrznych.

Czytaj też:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Płace
Więcej pieniędzy dla firm zatrudniających niepełnosprawnych jednak od lipca 2024
Płace
Nadchodzi rewolucja w ogłoszeniach o pracę. Koniec z tajemnicą wynagrodzeń
Płace
Rząd idzie na ustępstwa w sprawie płacy minimalnej. Co się zmieni
Płace
Od dodatku motywacyjnego też trzeba naliczyć wpłaty do PPK
Płace
Związki zadowolone z reformy płacy minimalnej. Ale…